صالح: طرح ترور من توسط طالبان از سوی امنیت ملی خنثی شد

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
معاون رئیس جمهور می گوید که ریاست امنیت ملی، شانزده نقطه در کابل را شناسایی کرده که طالبان قصد داشتند در این مناطق در مسیر رفت و آمد وی، بمب گذاری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری امروز چهارشنبه(13 حوت) در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که ریاست عمومی امنیت ملی طرح ترور او را از سوی طالبان، خنثی کرده است.

او گفته است که کارمندان امنیت ملی شانزده نقطه نشانی شده از سوی طالبان را که می‌خواستند در مسیر او بمب گذاری کنند، شناسایی کرده است.

آقای صالح می‌گوید که دو نفر از بازداشت شدگان گفته‌اند که در تلاش تثبیت مسیر حرکت سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور و محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز بودند.

صالح: طالبان اکوسیستم ترور در منطقه را ایجاد کرده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
صالح: طالبان اکوسیستم ترور در منطقه را ایجاد کرده

این در حالی است که امرالله صالح پیش از این نیز مورد سوءقصد نافرجام از سوی گروه طالبان قرار گرفته است.

او نوشته است که «من که هیچ‌گاه علاقه‌ای به بزرگ سازی این موضوع ندارم، اما می بایست از زحمات تمام نهادهای امنیتی ابراز سپاس نمایم. با آنکه حمله دهم سپتامبر 2020 را طالبان به عهده نگرفتند، اما شبکه ای را که ریاست عمومی امنیت ملی دستگیر نموده، نشان می‌دهد که اینها همه طالبانی هستند که با لشکر طیبه که اکنون اسمش جیش محمد است، از نزدیک کار و تبانی دارند.»

به گفته او، دو نفر از دستگیر شده‌ها اعتراف دارند که تثبیت تسلسل در حرکت معاون دوم ریاست جمهوری آقای دانش و رهبر حزب وحدت آقای خلیلی نیز در دستور کارشان بوده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود در سنبله سال جاری، یک بمب جاسازی شده در مسیر کاروان موترهای امرالله صالح منفجر شد که در آن حادثه، ده تن جان باختند و بیش از 20 تن دیگر نیز زخمی شدند.

یک ماه بعد از آن حادثه، امنیت ملی اعلام کرد که ده عضو گروه داعش و شبکۀ حقانی در پیوند به حملۀ بمب گذاری شده در مسیر کاروان موترهای امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان دستگیر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала