ختم سفر سه روزه خلیلزاد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadختم سفر سه روزه خلیلزاد
ختم سفر سه روزه خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
سفر فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا در مورد صلح افغانستان پس از گفتگوها با چهره‌های سیاسی این کشور، خاتمه یافت.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا، گفته است که سفر سه روزه زلملی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا در مورد صلح افغانستان، خاتمه یافت.
پرایس گفت: "سفر سه روزه خلیلزاد به کابل تمام شد."
خلیلزاد سه روز پیش به کابل آمد تا با سیاسیون افغانستان درباره توافق نامه صلح گفتگو کند.

نشست صلح؛ خلیل‌زاد به مسکو می‌آید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
نشست صلح؛ خلیل‌زاد به مسکو می‌آید

زلمی خلیل‌زاد در دیدار با سیاسیون افغانستان نقش کشورهای منطقه را در روند صلح بااهمیت توصیف کرده و از پشتیبانی همه‌جانبه امریکا از فرآیند صلح افغانستان به‌ویژه ایجاد اجماع منطقه‌ای و تقویت اجماع جهانی، اطمینان داده است.
آقای خلیلزاد با اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان، عبدالله عبدالله رئیس مصالحه ملی، مارشال دوستم رهبر حزب جنبش ملی، صلاح‌الدین ربانی رهبر جمعیت اسلامی افغانستان، حامد کرزی و شمار دیگر از سیاسون کشور دیدار کرد.
این درحالیست که "طلوع نیوز" نوشته است که منابع نزدیک به حامد کرزی و عبدالله عبدالله می‌گویند آقای خلیل‌زاد مسوده یک طرح حکومت مشارکتی را به این سیاسیون سپرده‌است و گفته‌است که دیدگاه‌های شان را در باره این طرح هرچه زود با وی درمیان بگذارند.
این منابع می‌افزایند که خلیل‌زاد به سیاسیون کشورهمچنان گفته‌است که روند صلح در دوحه به حاشیه خواهد رفت و برای ایجاد یک حکومت مشارکتی که طالبان بخش آن خواهند بود، نشست بزرگ ملی و جهانی مشابه به نشست "بن" برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала