Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رأی دادگاه به ضرر رئال و بارسا؛ دو غول اسپانیا باید مالیات کامل بدهند

© REUTERS / Paul HannaSoccer Football - La Liga Santander - Real Madrid vs FC Barcelona - Santiago Bernabeu, Madrid, Spain - December 23, 2017 Barcelona’s Lionel Messi in action as Real Madrid’s Raphael Varane attempts to block
Soccer Football - La Liga Santander - Real Madrid vs FC Barcelona - Santiago Bernabeu, Madrid, Spain - December 23, 2017 Barcelona’s Lionel Messi in action as Real Madrid’s Raphael Varane attempts to block - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
دادگاه اعلام کرد که باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا باید مالیات عقب مانده شان را پرداخت نمایند.

به گزارش اسپوتنیک؛ دادگاه عالی اروپا روز پنجشنبه اما اظهار داشت که بارسلونا، رئال مادرید و دو باشگاه فوتبال دیگر اسپانیا باید میلیون‌ها یورو به عنوان مالیات عقب مانده برای اجرا کننده‌های رقابت اتحادیه اروپا در مبارزه با جلوگیری از مالیات، پرداخت کنند.

کمیسیون اروپا در حکم سال 2016 خود اعلام کرده بود که بارسلونا، رئال مادرید، باشگاه اتلتیک و اوساسونا بیش از 20 سال از نرخ مالیات 25٪ برخوردار بوده‌اند و این به آنها یک مزیت ناعادلانه نسبت به هنجار 30٪ برای شرکت‌های ورزشی می‌دهد.

این چهار باشگاه از نرخ مالیات پایین‌تری برخوردار بودند، زیرا به جای باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال با مسئولیت محدود به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی رفتار می‌شد و به هر یک تا 5 میلیون یورو مالیات عقب پرداخت داده می‌شد.

متعاقباً بارسلونا تصمیم اتحادیه اروپا را به چالش کشید و دادگاه عمومی را مجبور به لغو این تصمیم در سال 2019 کرد به این دلیل که سازمان نظارت بر رقابت‌های اتحادیه اروپا از نظر قانونی، قانون لازم را نشان نداده که این اقدام به نفع ذینفعان‌اش است.

سپس کمیسیون به دیوان عدالت اتحادیه اروپا (CJEU) مستقر در لوکزامبورگ متوسل شد و گفت که دادگاه بدوی در اثبات سنگین بار مسولیت بر دوش مجریان برای اثبات داشتن مزیت اقتصادی باشگاه‌ها اشتباه کرده و سرانجام قضات CJEU با استدلال‌های آن موافقت کردند.

دادگاه با اشاره به قوانین کمک های دولتی اتحادیه اروپا گفت: "طرح كمك مورد بحث از زمان تصویب آن، می‌توانست باشگاه‌هایی را كه به عنوان موسسات غیرانتفاعی فعالیت می‌كنند نسبت به باشگاه‌هایی كه در قالب شركت‌های ورزشی با محدودیت عمومی فعالیت می‌كنند ترجیح دهد، بنابراین از این طریق به آنها امتیازی می‌بخشد كه بتواند در محدوده ماده 107 (1) TFEU، باید نالیه بدهند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала