سیارک شبیه زمین دانشمندان را به حیرت آورده است

CC0 / Pixabay / سیارک شبیه زمین دانشمندان را به حیرت آورده است
سیارک شبیه زمین دانشمندان را به حیرت آورده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
گروپ متشکل از دانشمندان بریتانیا، جاپان، فرانسه، امریکا ابتدا آثار آب و بعداً عناصر زنده را در سیارک آسمانی ایتوکاوا کشف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، طی اولین مأموریت آژانس اکتشاف هوافضا جاپان (Jaxa) به گزارش اسپوتنیک، هایابوسا مقدار کمی خاک را در سال 2010 از این سیارک آسمانی گرفتند.

درک موجودیت آب و ارگانیزم زنده در این سیارک نیاز به مطالعات دقیق دارد و چنین به نظر می رسد که ایتوکاوا میتواند چندین نقل را در اختیار دانشمندان قرار دهد.

گذشتن سه سیارک بزرگ از کنار زمین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2021
گذشتن سه سیارک بزرگ از کنار زمین

تشخیص گردید که این نمونه حاوی آب و ارگانیزم زنده (از جمله کاربن پلی آروماتیک و گرافیت نانو کریستالی) است که نه در اثر برخورد روی این سیارک افتاده، بلکه روی خود سیارک شکل گرفته است. محققین دانشگاه کویینز هالووی در لندن اظهار داشتند که موجود کیهانی طی میلیاردها سال از نظر کیمیایی تکامل یافته و مواد مایع و زنده را به همان روشی که زمین ترکیب کرده است ، مهیا نموده است.

این سیارک در برابر گرما و تخریب شدید مقاومت کرد، اما به کمک ماده ای که "برداشت" توانست خودش را تغییر شکل دهد. این مطالعه نشان می دهد که سیارک های نوع S مانند ایتوکاوا حاوی "مواد اولیه زندگی" هستند. تجزیه و تحلیل ایتوکاوا می تواند دیدگاه های سنتی را درباره منشأ حیات بر روی زمین تغییر دهد. از همان اوایل، توجه بیشتر دانشمندان به سیارکهای سرشار از کاربن می باشد.

"این کشف واقعاً هیجان انگیز است زیرا جزئیات پیچیده تاریخ یک سیارک خاص و چگونگی شبیه شدن مسیر تکاملی زمین را نشان می دهد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала