دعوای نخست وزیر اسلواکیا با رئیس‌جمهورش بر سر واکسین کرونای روسی

© REUTERS / Olivier Hoslet / Poolدعوای نخست وزیر اسلواکیا با رئیس‌جمهورش بر سر واکسین کرونای روسی
دعوای نخست وزیر اسلواکیا با رئیس‌جمهورش بر سر واکسین کرونای روسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
ایگو ماتوویچ، نخست‌وزیر اسلواکیا، زوزانا چاپوتووا رئیس‌جمهور کشور را به دلیل عدم تایید وی در زمینه تامین واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» به این کشور، انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایگو ماتوویچ، نخست‌وزیر اسلواکیا در این باره در صفحه فیس‌بوک خود نگاشته است: «روزانه صدها نفر جان خود را از دست می‌دهند، و برخی بزرگ‌ترین مشکل در اسلوالیا این را می‌دانند که ما به خود اجازه دادیم دو میلیون دوز واکسین موثر برای مردم اسلواکیا تهیه کنیم، زیرا واکسین از روسیه است. واقعاً؟  آیا اصلاً به سلامتی و زندگی مردم اهمیت نمی‌دهیم؟ آیا ما واقعاً می‌خواهیم مردم را از واکسین کردن که به آن اعتماد دارند منع کنیم؟»

ماتووویچ به‌طور غیرحضوری با چاپوتووا که قبلاً از استفاده واکسین «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) در اسلواکیا انتقاد کرده بود، اختلاف داشت. وی با اشاره به این که این دارو هنوز مراحل صدور مجوز لازم در اتحادیه اروپا را طی نکرده است، پیشنهاد کرد که ثبت «اسپوتنیک وی» در تنظیم کننده اتحادیه اروپا انجام شود.

اسواکیا نخستین محموله واکسین روسی را روز دوشنبه (اول مارچ) دریافت کرد. انتظار می‌رود اولین میلیون دوز طی ماه‌های مارچ و اپریل به اسواکیا تحویل داده شود. واکسیناسیون در کشور طی دو هفته آغاز می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала