کشف حیرت‌‌انگیز دانشمندان؛ نئاندرتال‌ها مثل ما حرف می‌زدند

© Photo / Public domain کشف حیرت‌‌انگیز دانشمندان؛ نئاندرتال‌ها مثل ما حرف می‌زدند
کشف حیرت‌‌انگیز دانشمندان؛ نئاندرتال‌ها مثل ما حرف می‌زدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
دانشمندان دریافته اند که نئاندرتال‌‌ها نیز احتمالاً می‌توانستند به خوبی انسان امروز با هم‌دیگر صحبت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از La Vanguardia زندگی نئاندرتال‌ها یا انسان‌های اولیه که خویشاوندان نزدیک انسان‌های خردمند بوده اند، همواره مورد توجه و حیرت دانشمندان بوده است و آنان به تازگی دریافته اند که این گونه از انسان‌های اولیه می‌توانستند با همدیگر تکلم کنند و به احتمال زیاد، قدرت تکلم آنان کمتر از انسان امروز نبوده است.

بر اساس یک پژوهش انجام شده که نتایج آن در مجله علمی Nature Ecology and Evolution نشر شده است، خویشاوندان نزدیک homo sapiens یا انسان خردمند توانایی تکلم خوب داشته و دارای سیستم گفتاری مغلق و کارآمد بوده که با سیستم تکلم ما شبیه است. آنان همچنان سیستم شنیداری مشابه ما داشته اند.

این کشف را گروهی از دانشمندانی انجام داده اند که در حفاری‌های کوه‌های آتاپورکا در اسپانیا مشغول تحقیق بودند. آنان با استفاده از کمپیوتر موفق به شبیه‌سازی سیستم گفتاری پنج نئاندرتال شدند.

نئاندرتال‌های بررسی شده در این تحقیق بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار سال پیش زندگی می‌کردند و این پیش از ترکیب شدن با انسان خردمند بوده است که احتمال هر گونه تبادل ژن را رد می‌کند.

آنان با شبیه‌سازی صوت‌هایی که آنان می‌شنیدند دریافتند که نئاندرتال‌ها برخلاف گونه‌های انسانی پیش از خود صدا را با شفافیت انسان امروز یعنی ۵ کیلوهرتز می‌شنیدند و توانایی تشخیص صداهای صامت را نیز داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала