حزب اسلامی فردا در کابل تظاهرات برگزار می‌کند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaحزب اسلامی فردا در کابل تظاهرات برگزار می‌کند
حزب اسلامی فردا در کابل تظاهرات برگزار می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی اظهار داشت که اعتراضات هواداران این حزب در برابر حکومت فردا از کابل آغاز خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی می گوید که ده روز به حکومت مهلت خواهد داد و اگر حکومت به خواست‌های او مبنی بر توقف ترورها، مخالفت نکردن با صلح، حرمت گذاشتن به توافق‌نامه دوحه، توافق بر آتش‌بس و انتقال قدرت به حکومت جدید، توقف ملیشه‌سازی، جلوگیری از غارت سرمایه‌های ملی و اجرای معاهده حزب اسلامی و حکومت توجه نکند، اعتراضات گسترده در شهرهای دیگر نیز سازماندهی خواهد کرد.

پیوستن یک فرمانده حزب اسلامی در بدخشان به طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2020
پیوستن یک فرمانده حزب اسلامی در بدخشان به طالبان 

او در این باره گفت: "آن وقت خواست ما چیز دیگری می‌باشد. همه خواست‌های ما به یک خواست مبدل می‌شود؛ استعفا، استعفای حکومت".

حکمتیار تاکید دارد که با زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان به‌گونۀ آنلاین گفت‌وگو کرده‌است و خلیل‌زاد به او از ناکام شدن مذاکرات دوحه سخن زده‌است: "خلیل‌زاد اولین کسی را که دید من بودم یعنی اول با من دید و گفت سه روز بعد پس از دیدار با رهبران دیگر با خودت هم می‌بینم من از مأموریت تازه خلیل‌زاد حمایت می‌کنم".

درهمین حال انتونی بلنکین، وزیرخارجه امریکا می‌گوید که این کشور از جنگ افغانستان آموخته است که راه حل سیاسی تا چه اندازه مهم از یک مداخله نظامی است: «هنگامی که به دهه‌های گذشته از دخالت نظامی خود در جهان، به ویژه در افغانستان و خاورمیانه نگاه می‌کنیم، باید آنچه را که دربارۀ محدودیت‌های نیرو برای ایجاد یک صلح پایدار آموخته‌ایم، به یاد بیاوریم که فردای یک مداخله نظامی مهم همیشه از آنچه تصور می‌کنیم دشوار است. و پیگیری هر راه ممکن برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک چقدر حیاتی است.»

بیشتر از یک ماه است که حکومت تازه ایالات متحده امریکا سرگرم بررسی توافق‌نامه دوحه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала