دانش: هیچ طرح صلحی نباید به اساس خواست خارجی‌ها مطرح شود

© facebookMedia office of The Second Vice President of Islamic Republic of Afghanistanدانش: هیچ طرح صلحی نباید به اساس خواست خارجی‌ها مطرح شود
دانش: هیچ طرح صلحی نباید به اساس خواست خارجی‌ها مطرح شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
معاون ریاست جمهوری افغانستان، دولت افغانستان از هر نوع طرح معقول برای تأمین صلح در کشور حمایت می‌کند، اما هیچ طرحی نباید در غیاب دولت افغانستان و تنها بر اساس خواست خارجی‌ها مطرح شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، هنگام سخنرانی در مراسم گرامی‌داشت از بیست‌وششمین سالروز ترور عبدالعلی مزاری اظهار داشت که هر نوع طرح صلح باید با حفظ نظام سیاسی و تداوم قانون اساسی به همراه باشد.

سخنان محقق در مورد خواست طالبان از سیاسیون افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
سخنان محقق در مورد خواست طالبان از سیاسیون افغانستان

آقای دانش افزود که طرحی را که منجر به فروپاشی نظام کنونی و لغو قانون اساسی شود، نمی‌پذیریم.
معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از سیاسیون این کشور خواست تا در محور نظام جمهوری، انسجام خود را بیشتر کنند و هشدار داد: گروه طالبان به طور رسمی یا غیر رسمی از همه خواستار بیعت به نظام امارت هستند و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این اندیشه خود را تغییر داده باشند."
وی خاطرنشان کرد که صلح با تضرع و مظلوم نمایی به دست نمی‌آید و صلح یک جانبه، معنایی جز تسلیم شدن ندارد و در چنین صلحی نه عزت وجود دارد، نه عدالت و نه پایداری.
ازسویی هم سرور دانش هشدار داد که که افغانستان نباید یکبار دیگر به مرکز تروریزم بین‌المللی تبدیل شود و این مسئولیت مشترک مردم و دولت افغانستان و جامعه بین‌المللی است که نگذارند چنین شرایطی در کشور حاکم شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала