اهدای جایزه زنان شجاع آمریکا به 7 زن جان باخته افغان از جمله فرشته کوهستانی

© Photo / Facebook account of Freshta Kohistaniفرشته کوهستانی، فعال مدنی و مدافع حقوق زنان
فرشته کوهستانی، فعال مدنی و مدافع حقوق زنان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
عضو شوید
وزارت خارجۀ آمریکا قرار است جایزۀ افتخاری زنان شجاع را به هفت زن از افغانستان اهدا کند که در سال 2020 میلادی جان‌های شان را در جریان کار برای مردم، از دست داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، وزارت خارجه‌ی آمریکا دریافت‌کنندگان جایزه‌ی بین‌المللی زنان شجاع 2021 را اعلام کرده است. 14 زن از بلاروس، میانمار، کامِرون، چین، کولمبیا، جمهوری دموکراتیک کانگو، گواتیمالا، ایران، نیپال، سومالیا، اسپانیا، سریلانکا، ترکیه و ونزویلا قرار است این جایزه را دریافت کنند.

در کنار این، قرار است جایزه‌ی افتخاری زنان شجاع از سوی وزارت خارجه‌ی آمریکا به هفت زن جان‌باخته‌ی افغان اهدا شود. وزارت خارجه‌ی آمریکا گفته است که این زنان در جریان سال 2020 میلادی در راه خدمت به مردم افغانستان جان‌شان را از دست داده‌اند.

رولا غنی: دولت حامی زنان در کشوراست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
رولا غنی: دولت افغانستان حامی زنان است

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی آمریکا آمده است که جایزه‌ی افتخاری به فاطمه خلیل کارمند پیشین کمیسیون مستقل حقوق بشر، شرمیلا فروغ مدیر پیشین بخش جندر ریاست عمومی امنیت ملی، مریم نورزاد قابله‌ای که قبلا در ولایت‌های بامیان و میدان‌وردک کار کرده بود و در شفاخانه صد بستر دشت برچی مؤظف بود، فاطمه رجبی افسر پیشین پولیس، محافظ در اداره تنظیم امور زندان‌ها، ملالی میوند گرداننده‌ی پیشین تلویزیون انعکاس در ننگرهار و فرشته کوهستانی فعال پیشین حقوق زنان در کاپیسا اهدا می‌شود.

سال گذشته جایزه‌ی زنان شجاع وزارت خارجه‌یآمریکا به 12 زن از سراسر جهان اهدا شده بود. ظریفه غفاری، شهردار میدان‌شهر، مرکز ولایت میدان‌وردک یکی از دریافت‌کنندگان این جایزه بود.

وزارت خارجه‌ی امریکا از سال 2007 میلادی بدینسو جایزه زنان شجاع را همه‌ساله به زنانی اهدا می‌کند که برای تأمین صلح، عدالت، حقوق بشر، برابری جنسیتی و برجسته کردن نقش زنان در کشورشان بیشترین تلاش را کرده باشند.

مراسم اهدای این جایزه همه‌ساله حضوری برگزار می‌شد، اما امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، قرار است این مراسم در هشتم مارچ، روز جهان زن به‌گونه‌ی مجازی برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала