تظاهرات حزب اسلامی علیه ارگ؛ "مرگ بر قاتلین ملت و حکمرانان غدار"

© Sputnik / Z. Safariتظاهرات حزب اسلامی بر علیه ارگ در کابل
تظاهرات حزب اسلامی بر علیه ارگ در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
عضو شوید
امروز جمعه (۱۵ حوت) شماری از هواداران گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، در پیوند به عمل نکردن حکومت به توافقنامه‌ی صلح و روند جاری گفتگوهای صلح میان نمایندگان حکومت و سران گروه طالبان در دوحه و با این حزب، راهپیمایی کردند.

هواداران حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار از مناطق مختلف شهرکابل به چوک دهمزنگ جمع شدند و خواسته های خود شان را از حکومت مطرح کردند.

شمس الدین، یک تن از اشتراک‌کنندگان این تظاهرات به اسپوتنیک افغانستان گفت: افرادی که در حکومت هستند بی‌مسولیت می‌باشند و در برابر مردم بی‌مسوولیتی می‌کنند. آنان باید جواب بدهند که چرا بی مسوولیت هستند. جوانان ما کشته می‌شود. عالم دین ما را می‌کشند که این وضعیت برای ما قابل قبول نیست. آنان همکار جنایت کاران هستند. دزد و رهزن هم خودشان هستند. وضعیت موجود کار خارجی‌ها هستند و باید از این وضعیت بیرون شویم.

تظاهرات کنندگان امروز در شعارهای‌شان می‌گفتند: مرگ بر قاتلین ملت، مرگ بر دشمنان ملت، مرگ بر قاتلين علما، مرگ بر حکمرانان غدار. آنان از عملکرد حکومت در پیوند اوضاع جاری کشور ناراضی بنظرمی‌رسند و از حکومت می‌خواهند که به امورات کشور درست رسیده‌گی کند و یا کنار برود.

محمد درویش عضو حزب اسلامی می‌گوید:

امروز صدها عضو حزب اسلامی از مناطق مختلف کابل و برخی از ولایات هم‌جوار برای داد خواهی به شهر کابل آمدند. ما به خواست های خود و حزب اسلامی تا زمان که به آن توجه جدی نشود به آن ادامه می‌دهیم. در حکومت موجود تلاش ها ادامه دارد تا به خواسته های مجاهدین رسیده گی نشود. دولت فاسد است و جلو قتل های زنجیره‌ای در کابل و ولایات را گرفته نمی‌تواند.

در مرکز شهر نیز تدابیر شدید امنیتی اعمال شده و تمام مسیرهای منتهی به مرکز شهر بر روی ترافیک مسدود و نیروهای پولیس نیز در ورودی‌ها حضور سنگین دارند.

سید روح الله می‌گوید: در همین حکومت محمد اشرف غنی ما سه عضو خانواده خود را از دست دادیم. ما تاچی‌وقت باید کشته شویم. علما ما ترور می شوند، دانشگاه های ما مورد حمله قرار می‌گیرند. این وضعیت باید تغییر کند. تا کی ما در بحران قرار داشته باشیم. ما از حکومت عدالت می‌خواهیم و اگر نمی‌تواند عدالت را بر قرار نماید، باید کنار برود تا مردم یک رهبر دیگر را انتخاب نمایند.

دیروز آقای حکمتیار ده روز به دولت افغانستان فرصت داد تا به خواست‌های او جواب مثبت دهد و گفت در صورتیکه خواست‌های حزبش  برآورده نشود به تظاهرات خود ادامه خواهند داد. او از مردم خواست برای اینکه به آنان آسیب نرسد بهتر است از مرکز شهر به اطراف آن بروند.
او همچنین گفته بود که اگر به خواستش رسیدگی نشود تظاهرات خود را در بزرگ شهرها ادامه خواهد داد و اگر دولت در مقابل خواست آنان مقاومت کند، هواداران این حزب مسئولان حکومت را به استعفا وادار خواهند کرد.
دولت افغانستان تاکنون واکنش رسمی به سخنان آقای حکمتیار نداشته، ولی قبل از این امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، هشدار آقای حکمتیار درباره محاصره ارگ ریاست جمهوری و سقوط دولت را "جوک سیاسی" خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала