دکتران امریکائی نواقص واکسین Moderna را پیدا کردند

© REUTERS / DADO RUVICدکتران امریکائی نواقص واکسین Moderna را پیدا کردند
دکتران امریکائی نواقص واکسین Moderna را پیدا کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
عضو شوید
دکتران امریکایی حین تحقیقات واکسین کووید-19 ساخت کمپنی Moderna، به این نتیجه رسیدند که واکسین امریکایی باعث خارش پوست بدن و التهاب می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، مجله New England Journal of Medicine خبر داده است که حد اوسط در جریان هشت روز بعد از اولین واکسین بدن انسان خارش می کند که از 4 تا 11 روز ادامه میابد و چنین علایم در وجود 12 تن ملاحظه گردیده است.

جهش های خطرناک تر COVID-19 به سرعت آلمان را تهدید می کند. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
جهش های خطرناک تر COVID-19 به سرعت آلمان را تهدید می کند.

محققین این مطالعه خاطر نشان کردند: "ما یک سری 12 نفره را با واکنش های مشابه گزارش دادیم که همه آنها پس از برطرف شدن کامل علائم موضعی و سیستمی مرتبط با واکسیناسیون، در نزدیکی محل تزریق ظاهر می شوند."

با این همه ، دکتران با وجود چنین مشکلات، داوطلبان را که دچار چنین پرابلم شده بودند، برای تزریق دوم و تکمیل ایمن سازی متقاعد کردند.

گزارش شده است که پس از اولین آزمایشات، واکسن در انسان به خوبی تحمل می شود، اما همچنین مشخص شد که "پاسخ های ایمنی ناشی از آن کمتر از آن است نسبت به افرادی که از ابتلا  به عفونت از راه طبیعی بهبود یافته اند، یا کسانی که که پس از استفاده از واکسن های تایید شده کووید - 19 مشاهده شد."

در همین حل اشاره شده است که موسسه پاستور به تولید واکسن های نامزد دیگری که مرحله آزمایش بالینی را پشت سر گذاشته اند ادامه خواهد داد و از بسیج علمی فعال برای مبارزه با اپیدمی کووید - 19 پشتیبانی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала