واکنش ها به کشتن مظلومانه ای کارگران بامیانی در ننگرهار

© Sputnikواکنش ها به کشتن مظلومانه ای کارگران بامیانی در ننگرهار
واکنش ها به کشتن مظلومانه ای کارگران بامیانی در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
عضو شوید
به دنبال کشته شدن هفت تن از کارگران بامیانی در ولایت ننگرهار، دولت مداران و شهروندان افغانستان واکنش های تندی از خود نشان داده است. 
واکنش ارگ به کشته شدن، کارگران یک کارخانه در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
واکنش ارگ به کشته شدن، کارگران یک کارخانه در ننگرهار

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای کشتن هفت کارگر هزاره را «وحشیانه» توصیف کرد و انگشت اتهام را به سوی گروه طالبان نشانه گرفت.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان درباره این یورش گفت: «طالبان با تشدید خشونت‌ها یک‌بار دیگر ثابت کردند که به صلح باور ندارند و در پی کشتار مردم بی‌گناه ما هستند».

غنی به مسئولان ولایت ننگرهار دستور داده است، تا برای شناسایی و مجازات دست اندرکاران این حمله بسیار جدی اقدام کنند.

سیدعیسی حسینی مزاری، رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان، در پی شهادت مظلومانه‌ی هفت تن از کارگران بامیانی در ولایت ننگرهار بیانیه‌ای صادر کرده و نوشته است، که شهادت ۷ نفر کارگر بامیانی در ولایت ننگرهار اوج سبوعیت انسان نماهای تروریست را نشان می دهد. 

در همین حال، جمعه‌گل همت فرمانده پولیس ننگرهار گفته است، در رابطه با این حادثه چهار مظنون بازداشت شده‌اند.

عارف رحمانی نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان هم در تویترش نوشته است: "هفت تن از هزاره های بامیانی را در کارخانه گچ در ولایت ننگرهار کشته می شوند. اما آه از نهاد فعالان مدنی، سیاسی و رسانه ای بر نمی آید. این کارگران اگر به جای تولید گچ به ساختن بمب و واسکت های انتحاری می پرداختند و علیه این نظام و حکومت می جنگیدند آیا اوضاع بازهم به همین مِنوال بود؟". 

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان همچنان حملات تروریستی اخیر در ننگرهار را که سبب شهادت یک داکتر خانم در نتیجه انفجار در شهر جلال‌آباد و شهادت هفت هموطن کارگر ما در نتیجه تیراندازی افراد مسلح در سرخرود آن ولایت گردید، به شدیدترین الفاظ تقبیح میکند.
حامد کرزی نگرانی عمیقش را از دسائیس دشمنان افغانستان برای تفرقه افگنی و ترور مردم ما ابراز داشته برای نجات کشور بر اتحاد و اراده قاطع مردم افغانستان برای کامیابی گفتگوهای صلح و سرعت بخشیدن به این پروسه تاکید میکند.
رئیس جمهور پیشین از بارگاه خداوند لایزال برای شهداء این حوادث المناک بهشت برین و برای خانواده‌های شان صبر جمیل استدعا مینماید.

یک کاربر دیگر در تویترش در واکنش به کشتن هفت کارگر هزاره نوشته است: "قانونی دیروز در تالار لوی جرگه و در مراسم سالیاد شهیدمزاری گفت: امروز نه تنها هزاره بودن در افغانستان جرم نیست بلکه هزاره بودن نماد عزت و افتخار است اما ظاهراً همه مثل او فکر نمی‌کنند باور ندارید؟؟ از کشته شدن مظلومانه ۷ هزاره در ننگرهار بفهمید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала