برنامه های که بیشترین اطلاعات کاربران را جمع آوری میکند

© Sputnik / Anton Biletskei /  مراجعه به بانک تصاویر تلیفون
تلیفون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
عضو شوید
اینستاگرام بیش از سایر برنامه ها گزارشات کاربران را به اشخاص ثالث منتقل می کند.

به گزارش اسپوتنیک، کمپنی امنیت سایبری pCloud بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسید که برنامه ها به دلایل مختلف اطلاعات کاربر را جمع آوری می کنند: یکی از تلاش های آنها برای رفع خطاها و بهبود کار ایشان است. علاوه بر این، از این اطلاعات برای ارائه تبلیغات در سیستم عامل ها استفاده می شود. این کار با انتقال اطلاعات به اشخاص ثالث انجام می شود. این مطالعه نشان داد که بیش از نصف برنامه ها این کار را انجام می دهند. ممکن است اشخاص ثالث با شرکتی که برنامه را منتشر می کند در ارتباط باشند، یا ممکن است برای دسترسی به اطلاعات صرفاً هزینه پرداخت کنند. همانطور که توضیح داده شد، برنامه ها می توانند نه تنها اطلاعات شخصی، بلکه تاریخچه جستجو را نیز جمع آوری و مبادله کنند.

  اختلال در کار واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2021
اختلال در کار واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام

کارشناسان نتیجه گرفتند که اینستاگرام 79 % اطلاعات کاربران، از جمله سابقه مرور و اطلاعات شخصی و همچنین اطلاعات خرید را به اشتراک می گذارد.

ایوان دیمیتروف  متخصص بازاریابی دیجیتال به فوربس در این ارتباط توضیح داد که برنامه ها بعضی اوقات برای کمک به آنها در ارائه خدمات، نیاز به اشتراک گذاری اطلاعات خاص با اشخاص ثالث دارند. با این همه، همانطور که وی تأکید کرد ، تعداد دلهره آور برنامه ها این کار را به نفع خودشان انجام می دهند ، نه به نفع کاربران آنها.

علاوه بر این، کارشناسان گفتند که با داشتن یک میلیارد کاربر ماهانه، این واقعیت که کاربران ناآگاه در اینستاگرام قطب این تعداد زیاد است ، نگران کننده است.

در لیست pCloud فیس بوک هم قرار گرفته است که 57 درصد اطلاعات را منتقل می کند. گفته می شود که یوتیوب 42 درصد از اطلاعات را به اشتراک می گذارد - برای اطلاع از انواع تبلیغاتی که کاربران قبل و هنگام تماشای یک فیلم مشاهده می کنند، استفاده می شود.

Anthony Martial en el Manchester United - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
توهین نژادی هواداران در اینستاگرام به مارسیال

دیمیتروف گفت: "کمپنی های بزرگ مانند اینستاگرام و فیس بوک به جای توجه به حفظ حریم خصوصی کاربران خود ، به دنبال جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد کاربران هستند."

همانطور که در pCloud توضیح داده شده است ، حدود 80 درصد برنامه ها از اطلاعات کاربر برای تبلیغ محصولات در داخل و خارج از برنامه استفاده می کنند.

این کمپنی همچنین برنامه های را برجسته کرده است که حداقل اطلاعات را جمع آوری می کنند یا مانندSkype ، Microsoft Teams ، Clubhouse ، Netflix ، Signal و Telegram هیچ اطلاعات را جمع آوری نمی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала