آمریکا ایده های جدیدی برای احیای صلح در افغانستان دارد

© AP Photo / Luis M. Alvarezآمریکا ایده های جدیدی برای احیای صلح در افغانستان دارد
آمریکا ایده های جدیدی برای احیای صلح در افغانستان دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه: ایالات متحده به زودی ایده های جدیدی را برای احیای روند حل و فصل افغانستان پیش‌کش می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز جمعه گفت ، واشنگتن، با مشورت با شرکا، ممکن است به زودی "برخی ایده های تازه" را برای احیای مجدد روند حل و فصل افغانستان ارائه دهد.

برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
آمریکا: جنگ افغانستان را مسوولانه پایان می‌بخشیم

وی خاطرنشان كرد كه زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریكا در افغانستان در حال سفر در منطقه است و طی آن در مورد فرصت ها و راه های دستیابی برای احیای مجدد روند حل و فصل افغانستان زا مورد بحث قرار می دهد.

خلیل زاد پیش از این از کابل دیدار کرده ، قصد دارد به دوحه برود و همچنین به روسیه سفر کند. ضمیر کابلوف ، نماینده ویژه رئیس فدراسیون روسیه در افغانستان قبلاً به ریانوستی تأیید کرد که خلیل زاد به زودی به فدراسیون روسیه می آید.

پیش از این منابع نزدیک به حامد کرزی و عبدالله عبدالله می‌گویند آقای خلیل‌زاد مسوده یک طرح حکومت مشارکتی را به این سیاسیون سپرده‌است و گفته‌است که دیدگاه‌های شان را در باره این طرح هرچه زود با وی درمیان بگذارند.

بر اساس بعضی گزارش‌ها، خلیل‌زاد به سیاست‌‌گران کشور همچنان گفته‌است که روند صلح در دوحه به حاشیه خواهد رفت و برای ایجاد یک حکومت مشارکتی که طالبان بخش آن خواهند بود، نشست بزرگ ملی و جهانی مشابه به نشست «بن» برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала