تمجید دانشمند امریکایی از واکسین کرونای روسی

© AFP 2023 / SAUL LOEBتمجید دانشمند امریکایی از واکسین کرونای روسی
تمجید دانشمند امریکایی از واکسین کرونای روسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
عضو شوید
دانشمند ایمنی شناس امریکایی با تمجید از واکسین روسی «اسپوتنیک وی» گفت، آنچه که من در مورد واکسین ضدکرونا روسی می‌‌دانم کاملاً خوب باست.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر آنتونی فائوچی، دانشمند ایمنی شناس و رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا در مصاحبه که با شبکه تلویزیونی اسکای تی‌وی داشت، از واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) تجمید کرد.

اسپوتنیک وی دومین واکسین برتر جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
"اسپوتنیک وی" دومین واکسین برتر جهان

این دانشمند امریکایی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره این که آیا وی برای تزریق واکسین روسی یا چینی موافقت می‌کند، گفت: داده‌هایی که من در مورد «اسپوتنیک وی» می‌دانم کاملاً خوب است.

 فائوچی اضافه کرد که وی اطلاعات کافی در مورد واکسین‌های موجود در چین را ندارد، اما «داده‌های واکسین روسی خوب به‌نظر می‌رسند».

این متخصص همچنان تاکید کرد که وی در مودر اختلافات در مورد عوارض جانبی برخی واکسین‌ها نگران نیست، زیر این واقعیت که دانشمندان توانستند اثربخشی بالای واکسین‌ها را اثبات کنند بسیار مهمتر است.

وی در پایان گفت: برای برخی، این (عوارض جانبی) ممکن است کمی بیشتر ادامه یابد، اما در بیشتر قسمت‌ها علائم پس از 24 ساعت از بین می‌روند.

در تاریخ 5 مارچ سال روان گزارش شد که «اسپوتنیک وی» با تایید در 45 کشور به دومین واکسین ضدکرونا محبوب در جهان تبدیل شد. واکسین AstraZeneca در حال حاضر با تایید در 49 کشور نخستین واکسین کرونای جهان از نظر تعداد تاییدیه است. فایزر با 43 کشور در رتبه سوم قرار دارند.

در رتبه های بعدی واکسین مدرنا (19 کشور) و سپس سه واکسین چینی، Sinopharm (18 کشور)، Sinovac (16 کشور) و CanSino (4 کشور) قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала