شهاب سنگی به بزرگی هواپیما در حال نزدیک شدن به زمین است

© Fotolia / Elenartsشهاب آسمانی
شهاب آسمانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان از عبور قریب الوقوع شهاب سنگی از نزدیکی زمین خبر می ‌دهند که انداز‌ی آن برابر به یک هواپیمای مسافربری تخمین زده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز علمی تحقیقاتی JPL ناسا  اعلام کرده که شهاب سنگی به اندازه هواپیما در حال نزدیک شدن به زمین است.

طبق محاسبات ارائه شده در وب سایت این نهاد ، نزدیکترین فاصله شهاب سنگ موسوم به 2021 CF8 تا زمین 4.4 میلیون کیلومتر خواهد بود. قطر این جرم آسمانی 52 متر است.

Приближающийся к Земле астероид - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
شهاب سنگی به اندازه استادیوم به زمین نزدیک می‌شود

برعلاوه شهاب دیگری که کارشناسان آن را شهاب 2021 CN3 نامگذاری نموده اند نیز دراین روز از کنار زمین عبور خواهد کرد. قطر شهاب دومی کوچکتر محاسبه شده و گفته ی‌شود که در فاصله نزدیکتر از شهاب اولی از کنار زین رد خواهد شد.

 در سه روز آینده ، سه شهاب دیگر نیز از کنار زمین عبور خواهند کرد. قطر بزرگترین آنها - 2021 EB 43 متر است و از فاصله 2.7 میلیون کیلومتری  از نزدیکسیاره ما عبور خواهد کرد.

 طبق گفته ناسا ، در حال حاضر هیچ شهاب سنگی وجود ندارد که حداقل تا قرن آینده برای زمین خطر جدی داشته باشد فقط یک شهاب سنگی وجود دارد که احتمال برخورد آن با زمین در سال2185 حدود 0.1 درصد است.در همین حال آژانس‌های فضایی در سراسر جهان در حال بررسی راه حل‌های مهم برای انحراف مسیر حرکت این شهاب و جلوگیری از برخورد آن با زمین هستند. ناسا به فکر استفاده از جاذبه یک فضاپیمای در حال پرواز برای کشیدن شهاب سنگ به یک مسیر جدید است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала