عضو کنگره: سربازان آمریکایی تا ماه می از افغانستان نمی‌روند

© AP Photo / Susan WalshАмериканский флаг над зданием конгресса США в Вашингтоне
Американский флаг над зданием конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
عضو شوید
رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا گفته‌است که نیروهای این کشور تا اول ماه می از افغانستان خارج نخواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک،  آدام اسمیت؛ رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا در سخنرانی خود در انستیتوت بروکینگز گفته‌است که احتمال این وجود دارد که نیروهای ایاللات متحده آمریکا در جریان سال جاری از افغانستان بیرون شوند؛ اما خروج آن‌ها تا اول ماه می بعید به نظر می‌رسد.

رئیس کمیته نظامی مجلس نمایندگان آمریکا  گفته‌است: «ما باید راهی را دریابیم که حضور ما بیشتر استراتژیک باشد و کمتر وسعت داشته‌باشد.»

پیش از این، لیندزی گراهام؛ سناتور آمریکایی نیز گفته‌بود که نیروهای آمریکایی زمانی از افغانستان خارج خواهند شد که شرایط مساعد باشد.

گراهام در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفته‌بود که با پیشنهاد اداره‌ جو بایدن مبنی بر نگه‌داشتن نیروها در افغانستان موافق است.

او افزوده‌بود: «فکر می‌کنم ما در ماه می (افغانستان را) ترک نخواهیم کرد. ما زمانی بیرون خواهیم شد که شرایط مساعد باشد.»

Солдат Сил специального назначения Армии США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
توصیه وزرای دفاع اوباما و ترامپ: آمریکا افغانستان را ترک نکند

گروه طالبان چندی پیش به گزارش «گروه مطالعات افغانستان» که توصیه می‌کند ایالات متحده باید برنامه خروج کامل نیروهای خود از افغانستان را عقب بیاندازد، واکنش نشان داده و گفته‌بود که نقض توافق‌نامه دوحه «بسیار خطرناک» خواهد بود.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان می‌گوید کسانی که مانند نویسندگان این گزارش به آمریکا مشورت باقی‌ماندن نیروهای این کشور را در افغانستان می‌دهند، خواهان ادامه جنگ هستند؛ زیرا منفعت آن‌ها در این کار است.

بر اساس توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان که در ماه فبروری سال گذشته میلادی در دوحه به امضار رسید، امریکا متعهد شده که تمام نیروهای خارجی تا ماه می از افغانستان خارج شوند؛ اما در برابر گروه طالبان تعهد داده اند که روابط خود با گروه‌های تروریستی دیگر را قطع کرده و اجازه تهدید امنیت امریکا از خاک افغانستان را ندهند.

اما حکومت جدید امریکا گفته‌است که این توافق‌نامه را مرور می‌کند و وزارت دفاع این کشور گروه طالبان را متهم کرده که به تعهداتش در این توافق‌نامه پابند نبوده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала