کشف ساختار مرموز "هسته‌‌ای درونی" زمین

© NASA . Goddard Space Flight Centerسیاره زمین
سیاره زمین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
عضو شوید
گروهی از دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا (ANU) این لایه مرموز را «درونی‌ترین هسته داخلی» زمین نامیدند.

به گزارش اسپوتنیک، یافته‌های یک مطالعه دانشمندان استرالیایی نشان می‌دهد لایه درونی زمین دارای خصوصیات زمین‌شناسی متمایزی است که به یک واقعه هنوز ناشناخته در گذشته این سیاره اشاره دارد.

 نتایج این مطالعه در مجله علمی  Journal of Geophysical Research منتشر شده است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که زمین اولیه دو مرحله خنک کننده جداگانه داشته و بلورهای آهنی که هسته داخلی را تشکیل می دهند به صورت متفاوت روی هم قرارگرفته اند تا ساختار پیچیده تری را ایجاد کنند.

کشف خطرناک ترین مکان در تمام تاریخ سیاره زمین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2020
کشف خطرناک ترین مکان در تمام تاریخ سیاره زمین

زمین حدود 4.5 میلیارد سال قدمت دارد. اگرچه تشخیص این لایه جدید دشوار است اما محققان می‌گویند: یادگیری بیشتر در این مورد به درک دانشمندان در چگونگی شکل گرفتن و تکامل زمین در گذر زمان کمک می‌کند.

محققان بسیاری از مدل های هسته داخلی زمین را با داده های مربوط به زمان سفر امواج لرزه ای از داخل سیاره، که توسط مرکز لرزه نگاری بین المللی جمع آوری شده مقایسه کرده اند. مشخص شد که الگوی مشاهده شده مربوط به چندین گزینه محتمل ناهمسانگردی (انیزوتروپ)  هسته است ، یعنی دارای ساختار داخلی خاصی است که بر سرعت امواج لرزه ای تأثیر می گذارد.

به گفته محققان شرکت کننده دراین مطالعه؛ زمین چهار لایه اصلی پوسته، گوشته، هسته خارجی و هسته داخلی دارد و کشف جدید لایه دیگری را در زمین تایید می‌کند. هرچند ایده لایه متمایز دیگر در هسته زمین، چند دهه پیش مطرح شد اما داده‌ها بسیار نامشخص بودند.»

گروه تحقیقاتی با استفاده از الگوریتم جستجوی بسیار هوشمندانه به این موفقیت دست یافتند و این کشف امکان بررسی هزاران مدل سیاره‌ای موجود در هسته داخلی را فراهم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала