هشدار وزارت دفاع آلمان درباره تهدید نظامی روسیه 

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار وزارت دفاع آلمان درباره تهدید نظامی روسیه 
هشدار وزارت دفاع آلمان درباره تهدید نظامی روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
عضو شوید
وزارت دفاع آلمان درباره قدرت و توانایی های نظامی چین و روسیه هشدار داده است.
پیدایش پیوند دوستی جدید روسیه و آلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
پیدایش پیوند دوستی جدید روسیه و آلمان 

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» به نقل یک از سند داخلی وزارت دفاع آلمان فدرال گزارش داده است، که روسیه به نوبه خود هدف «بی ثبات سازی و تضعیف ناتو به عنوان یک ابرقدرت» را دنبال می کند و هدف چین «تأمین رشد اقتصادی و شکل دهی نظم جهانی متناسب با منافع خودش» است. 

بر پایه گزارش این روزنامه، کارشناسان نظامی وزارت دفاع آلمان گفته اند، که چین «در چارچوب نفوذ جهانی، از جمله در رابطه با فروش تسلیحات و همکاری های نظامی» از روسیه پیشی گرفته است. در این سند آمده است که چین حالا دو میلیون سرباز، حدود ۶۸۵۰ زرهپوش و ۱۶۰۰ هواپیمایی جنگی داشته و همچنان از «بزرگترین زرادخانه راکت های متداول» در سطح جهان برخوردار است، از جمله راکت های خطرناکی که سرعت شان حد اقل پنج برابر بیشتر از سرعت صوت بوده و تا فاصله ۲۵۰۰ کیلومتر را می توانند هدف قرار بدهند.

افزون بر آن پیکنگ گویا توانایی های هسته یی خود را به طور سیستماتیک تقویت کرده و در این میان در سطح جهانی بزرگترین صادر کننده هواپیما های بدون سرنشین یا «درون» های مجهز با اسلحه است.

در سند وزارت دفاع آلمان با اشاره به روسیه از «راکت های راکت های بسیار دقیق و سریع با بُعد گسترده» سخن گفته شده است که گویا به مشکل قابل دفاع اند. افزون بر آن، مسکو گویا در زمینه «حفظ راکت های با ضربه ثانی که از بحر شلیک می شوند» و همچنان «تقدم مدرن سازی پوتانسیل تسلیحات هسته یی خود» سرمایه گذاری زیادی می کند.

وزارت دفاع آلمان: روسیه برای تقویت توانایی های نظامی اش سرمایه گزاری زیادی می کند
بر پایه داده های این روزنامه، روسیه همین حالا بیشتر از «حدود ۶۳۷۵ سر گلوله اتومی» دارد و می تواند ۸۴۰ هزار سرباز خوب آموزش دیده خود را به سرعت به جای دیگری منتقل کند. به قول روزنامه ولت ام زونتاگ «نیرو های مسلح متداول روسیه قادر اند از لحاظ زمانی و مکانی به یک تفوق دست یابند».

بر پایه این مدرک یکی از نقاط ضعف روسیه در حال حاضر «توانایی های محدود این کشور برای استقامت در مأموریت های بحری در سطح جهانی» و کمبود «درون» های است که قابل حمل سلاح باشند. در این سند، اردو برای مسکو «ابزاری برای عمل و قدرت سیاسی» خوانده شده و گفته شده است که با بودجه نسبتاً کمتر «بیشترین بهره ممکن» برده می شود.

یادآوری می کنیم، که در ماه نوامبر وزیر دفاع آلمان، كه در بوندستاگ صحبت می كرد، خواستار مذاكره با روسیه در زمینه خلع سلاح از موضع قدرت شد. او تأكید كرد، كه "این همیشه موقعیت خوبی در سیاست خارجی آلمان بوده است، و این باید در آینده نیز ادامه یابد". پیش از این، وی همچنین روسیه را به تجاوز و بی اعتنایی به حقوق دیگر کشورها متهم کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала