بیش از 20 هزار زلزله طی یک هفته در ایسلند رخ داد

© Photo / Community of Russian Diplomats' Wives / Marina Voroninaایسلند
ایسلند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
دانشمندان می گویند که ممکن فعالیت زلزله مکرر در ایسلند منجر به بیدار شدن آتشفشان شود.

به گزارش اسپوتنیک، 24 فبروی در نزدیکی شبه جزیره ایسلند ریکیانز، زلزله به توان 5.7 ریشتر رخ داد، سپس ساکنان ریکیاویک هر روز شائد لرزش های زیاد زمین شدند.

طبق گزارش Live Science ، اداره هواشناسی ایسلند بیش از 20 هزار زمین لرزه را در یک هفته ثبت کرده است. روشن شده است که اکثر آنها ناچیز بودند و فقط دو لرزه قوی بیش از 5.0 درجه ریشتر داشت.

Reykjavík, Iceland - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2017
احتمال بیدار شدن بزرگترین آتشفشان در ایسلند

توروالدور توردارسون استاد آتشفشان شناسی در دانشگاه ایسلند به نیویورک تایمز گفت که "هیچ جای نگرانی نیست". به گفته وی، در اثر زلزله ها هیچ کس آسیب ندیده است ، مرکز زلزله نیز دور از ریکیاویک میباشد.

دانشمندان بر این باورند که اگر در هفته های آینده آتشفشان های جنوب ایسلند شروع به فوران کنند، عواقب آن قابل انتظار و قابل کنترل است. توردارسون خاطرنشان كرد كه اين آتشفشان ها تقريباً هر 800 سال "نبض" فعاليتي را تجربه مي كنند كه اخيراً در قرن هاي 11 و 13 رخ داده است.

دیو مک گاروی، متخصص آتشفشان به The Conversation گفت که این فوران های احتمالی نیز خطری برای ساکنان ایسلند ایجاد نمی کند. او شک دارد که این اتفاق مشابه وقایع سال 2010 باشد، زمانی که ستون خاکستر  Eyjafjallajökull در هنگام فوران تا 9 کیلومتر بالا رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала