امریکا: گروه طالبان به برخی شروط عمل نکرده است

© AP Photo / Alex Brandonامریکا: گروه طالبان به برخی شروط عمل نکرده است
امریکا: گروه طالبان به برخی شروط عمل نکرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
فرمانده نیروهای سنتکام در منطقه در مصاحبه‌ای مدعی شد، که طالبان افغانستان به شماری از شروطی که لازمه کاهش نیروهای امریکا است، عمل نکرده است.

جنرال مکنزی جایگزین جنرال ووتل خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2019
جنرال مکنزی جایگزین جنرال ووتل خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، کنت مکنزی فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای امریکا در منطقه با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «طالبان به شماری از شروطی که به ما اجازه می‌دهد به فکر کاهش نیروهایمان در افغانستان بیفتیم عمل نکرده است».

کنت مکنزی درباره عربستان همچنان مدعی شد، که برآورد وی این است که عربستان سعودی مایل به راه‌حل سیاسی برای جنگ در یمن است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «در جریان موج حملات اخیر به عربستان اقدامات متعددی در کمک به دفاع از عربستان سعودی انجام دادیم».

این مقام امریکایی در این مصاحبه در حالی مدعی تمایل سعودی‌ها به راه‌حل سیاسی در جنگ یمن می‌شود که تا چند روز دیگر هفتمین سال شروع تجاوز و محاصره همه‌جانبه ائتلاف متجاوز سعودی به یمن فرا می‌رسد و طی این مدت هزاران یمنی به خاک و خون کشیده شده‌اند.

این مقام نظامی آمریکایی با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در واکنش به جنایت آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی» اضافه کرد: «در جنوری ۲۰۲۰ و پس از حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در آستانه ورود به جنگ با ایران بودیم».

وی درباره اقدام امارات در انتقال پایگاه نظامی خود از اریتره گفت، که این موضوعی مربوط به امارات است اما واشنگتن هماهنگی با امارات را ادامه خواهد داد.

یادآوری می کنیم، کهتوافق‌نامه صلح امریکا و طالبان تحت نام «توافق‌نامه برای آوردن صلح به افغانستان» یک ساله شد. طالبان پس از یک آتش‌بس سه روزه در عید فطر ۱۳۹۷، از آمریکا خواستند که وارد گفت‌وگوی مستقیم با این گروه شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала