Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

روزی که بارسلونا روبینیو را به خاطر مسی نخرید

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر روبینیو مهاجم برزیلی
روبینیو مهاجم برزیلی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
لاپورتا در مصاحبه با ال موندو از عدم خرید روبینیو به خاطر لئو مسی پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، در سال 2005 رئال مادرید با مبلغ 30 میلیون یورو روبینیو را از تیم سانتوس خریداری کرد.

لاپورتا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
خوان لاپورتا رسما رییس باشگاه بارسلونا شد + عکس

او یکی از تکنیکی ترین بازیکنان آمریکای جنوبی بود که به مورد توجه بسیاری از تیم‌ها قرار گرفته بود اما دوران چندان خوبی در رئال مادرید نداشت و در 137 بازی تنها 35 گل به ثمر رساند و رئال را ترک کرد.

مارکای اسپانیا در گزارشی نوشت که کمتر کسی می‌داند که روبینیو پیش از رسیدن به رئال در یک قدمی انتقال به بارسلونا قرار داشت ولی خوان لاپورتا این انتقال را به خاطر لیونل مسی لغو کرد.

نکته مهم اینجاست که شاید کمتر کسی بداند او تا چه اندازه به بارسلونا نزدیک شده بود و تنها به دلیل درخشش مسی بود که مدیران بارسلونا با او قرارداد امضا نکردند. لاپورتا که در آن دوران مدیر بارسلونا بود پیشتر در این رابطه به ال موندو گفته:

«روبینیو می‌خواست به بارسلونا بیاید اما بازیکنی چون مسی را داشتیم و امیدهای زیادی نسبت به او داشتیم. هرگز به جذب این بازیکن برزیلی علاقه نداشتیم. مسی تنها 18سال سن داشت اما توپ را جوری در اختیار می‌گرفت که هیچ کس چنین توانایی نداشت. مسی استایل مارادونا و کرایف را داشت و می توانست ستاره باشد. این دلیلی است که مسی را ترجیح دادیم».

مارکای اسپانیا در این خصوص نوشت که 16 سال پس از این اتفاق، لاپورتا در حالی دوباره ریاست باشگاه را برعهده گرفت که اولین اولویت متقاعد کردن مسی برای ماندن و تمدید قرارداد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала