کاهش زاد و ولد/ تهدید جدی کرونا برای اروپا

CC0 / Pixabay / Ноги новорожденного
Ноги новорожденного - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
بحران همه گیری کرونا و محدودیت های قرنطینه، کشور های اروپایی را با کاهش چشمگیر زاد و ولد مواجه نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه  اسپانیایی  El Paisدر مقاله‌ی نوشت با شیوع ویروس‌های جهش یافته در کشورهای اروپایی مقامات این اتحادیه درباره خطر شیوع موج جدید این بیماری هشدار می‌دهند و آمارها نشان می‌دهد که کرونا میزان تولد نوزادان در کشور های اروپا از جمله اسپانیا را به پایین‌ترین حد رسانده است.

براساس این نشریه ، در دسامبر 2020 و جنوری 2021 ، میزان زاد و ولد در اسپانیا 22.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

 به گفته مدیر انستیتوت شورای تحقیقات ملی اسپانیا، این داده ها برای پیش بینی سال کافی نیستند، اما بر اساس این داده ها می‌توان کاهش شدید جمعیتی را پیش بینی کرد.

زنان باردار کرونایی نوزادان مرده ولادت می‌کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
زنان باردار کرونایی نوزادان مرده ولادت می‌کنند؟

روزنامه یادآور می شود که وضعیت مشابهی در سایر کشورهای اروپایی نیز مشاهده می شود. به ویژه در ایتالیا تعداد نوزادان در ماه جنوری 21.6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و در فرانسه 13 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار های اروپا کرونا میزان تولد نوزادان در فرانسه را به پایین‌ترین حد از زمان جنگ جهانی دوم رسانده است.

 نویسندگان مقاله از جمله عواملی که در کاهش نرخ زاد و ولد تأثیرگذار بوده اس ، کاهش شدید شغل ها و مرگ و میر زیاد ناشی از ویروس کرونا را ذکر کرده اند.

گفتنی است که سران کشورهای اروپایی اخیرا در یک نشست ویدئویی بر این مسئله تاکید کردند که روند واکسیناسیون سراسری در این اتحادیه باید تسریع شود. همچنین ظرفیت های تولید واکسن باید در همکاری با تولید کنندگان گسترش یابد. اتحادیه اروپا همچنین می خواهد روند تطبیق واکسن ها با جهش های ویروس کرونا را از نظر مالی حمایت کند و واکسن های جدید علیه انواع جهش یافته این ویروس را سریع تر از آنچه مرسوم است تایید کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала