توزیع شناس‌نامه‌ کاغذی در کابل متوقف شد

© Photo / اداره ثبت احوال نفوس/فیسبوکشناسنامه های برقی افغانستان
شناسنامه های برقی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
اداره ملی احصائیه و معلومات، خدمات شناس‌نامه‌ کاغذی در شهر کابل را متوقف کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  اداره ملی احصائیه و معلومات با نشر اعلامیه‌ای گفته است که خدمات شناس‌نامه کاغذی از روز دوشنبه (18 حوت) به بعد در شهر کابل متوقف می‌شود.

دلایل این اقدام، ارایه خدمات بهتر با توزیع شناس‌نامه الکترونیکی، پرهیز از ارایه خدمات موازی و جلوگیری از سرگردانی و ضایع شدن وقت مراجعه‌کننده‌گان عنوان شده است.

گشایش مرکز صدور شناسنامه ای برقی ویژه شهروندان افغانستانی در مشهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2021
گشایش مرکز صدور شناسنامه ای برقی ویژه شهروندان افغانستانی در مشهد

این اداره افزوده است که در حال حاضر 25 مرکز فعال توزیع شناس‌نامه الکترونیکی در نواحی مختلف شهر کابل دارد و متقاضیان شناس‌نامه تابعیت می‌توانند از طریق سیستم درخواستی آنلاین اخذ شناس‌نامه الکترونیکی اقدام کنند.

اداره احصائیه و معلومات افزوده است که آن عده از شناس‌نامه‌‌های کاغذی مشکوک که از جانب ادارات جهت تثبیت صحت و سقم آن به این اداره رسما سپرده می‌شود و سایر خدماتی که سبب تغییر معلومات در شناس‌نامه تابعیت کاغذی شخص شده است، به خدمات شناس‌نامه الکترونیکی در شهر کابل تفویض می‌شود.

این اداره خاطرنشان کرده است که ارایه خدمات شناس‌نامه کاغذی در ولسوالی‌های کابل، ارایه خدمات ثبت وقایع حیاتی (ولادت‌ها، فوتی‌ها، طلاق و ازدواج) و ثبت اتباع خارجی (ثبت ورود و خروج اتباع خارجی و کسب تابعیت آن‌ها) و مطالبه ارایه رسمی معلومات از طریق مکتوب و استعلام مثل گذشته ادامه می‌یابد.

این در حالی است که قانون ثبت احوال نفوس تا هنوز محل مناقشه است و بعضی‌ها با صدور شناس‌نامه الکترونیکی بر مبنای این قانون مخالفت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала