توانایی روسیه در فضا آمریکا را نگران ساخته است

© Photo / ESA/NASA - L.Parmitanoتوانایی روسیه در فضا آمریکا را نگران ساخته است
توانایی روسیه در فضا آمریکا را نگران ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده از فرصت های روسیه و چین برای فعالیت های فضایی ابراز نگرانی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال جان ریموند، فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده می‌گوید که توانایی و فرصت های های روسیه و چین در فضا موجب نگرانی نیرو های این‌کشور شده است.

این ژنرال آمریکایی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: «هر دو کشور فرصت هایی دارند که موجب نگرانی می‌شوند. تهدیدی که امروز شاهد آن هستیم بسیار جدی است. برای از بین بردن یا صدمه زدن از زمین ومختل کردن توانایی ما در استفاده از ماهواره ها، روسیه و چین سیستم های لیزری متنوعی با سطوح مختلف قدرت را در اختیار دارند».  

 آمادگی امریکا برای جنگ با روسیه و چین در فضا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2019
آمادگی امریکا برای جنگ با روسیه و چین در فضا

ریموند همچنین یکی از ماهواره های روسی را با یک گدی های روسی "ماتریوشکا"  مقایسه کرد که گویا "برای از بین بردن ماهواره های آمریکایی، پیراموان مدار زمین" ساخته شده است.

در ماه دسامبر سال گذشته، فرماندهی فضایی ایالات متحده  روسیه متهم  کرد که این کشور موشک های را با هدف از بین بردن ماهواره ها آزمایش نموده است.

پیش از آن ، در آپریل سال گذشته نیز اتهامات مشابهی مطرح شده بود. سپس ماریا زاخاروا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه در پاسخ به اتهامات وارده آمریکا متذکر شد که واشنگتن در تلاش است برنامه های خود را برای استقرار سلاح در فضا توجیه کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "ما از ایالات متحده می خواهیم كه یک موضع مسئولانه اتخاذ كنند. یادآوری می كنیم كه تمام تلاش های قبلی واشنگتن برای تضمین برتری در حوزه نظامی ، با افزایش تنش و چرخش های خطرناک در رقابت تسلیحاتی به پایان رسید."

سلاح‌های ضد ماهواره در طول 60 سال گذشته اشکال مختلفی به خود گرفته‌اند، اگرچه محبوبیت آنها بین قدرت‌های اصلی نظامی هرگز زیاد نبوده است، زیرا آسیب پذیری ماهواره‌های مداری باعث می‌شود که آنها در معرض حمله تلافی جویانه قرار بگیرند.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئئیس جمهور سابق ایالات متحده دستورالعملی را به امضا رساند که به پنتاگون فرمان داد تا نیروی فضایی آمریکا را تاسیس کند و این نیروی فضایی ششمین شعبه نیروهای مسلح و بخشی از نیروی هوایی امریکا شمرده می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала