مذاکرات صلح؛ نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان به دوحه رفت

© Photo / Facebook account of UNAMA Dariمذاکرات صلح؛ نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان به دوحه رفت
مذاکرات صلح؛ نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان به دوحه رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
یوناما اعلام کرد که نماینده‌ی خاص سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان برای دیدار و گفتگو با طرف‌های صلح افغانستان، به دوحه رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان "یوناما" امروز سه شنبه (9، مارچ)، با نشر یک خبرنامه در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است که دیبرا لاینز نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان برای دیدار با طرفین افغان و همکاران بین المللی، جهت گفتگو در مورد وضعیت و قدم های بعدی پروسه صلح افغانستان، امروز به دوحه رسید.

روند صلح افغانستان محور دیدار خلیلزاد و میلر با رئیس ستاد ارتش پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
روند صلح افغانستان محور دیدار خلیلزاد و میلر با رئیس ستاد ارتش پاکستان 

این خبرنامه می افزاید که همچنان آنها در مورد اینکه ملل متحد چگونه می تواند به بهترین نحو از این تلاش ها حمایت نماید، بحث و تبادل نظر خواهند نمود.

این حالی‌ست که وزارت امور خارجه امریکا نیز اعلام کرد که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه این‌کشور در امور صلح افغانستان برای پیشبرد برخی کارها برای مدتی در دوحه خواهد ماند.

 پیشتر خبر داده شد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا به تازگی نامه‌ای در مورد طرح امریکا برای روند صلح افغانستان به رییس جمهور غنی فرستاده است. در این نامه گفته شده که ایالات متحده از سازمان ملل متحد می‌خواهد که یک نشست جهانی با حضور وزیران خارجه و فرستاده‌های ویژه امریکا، روسیه، چین، ایران، پاکستان و هند برای بحث روی یک رویکرد واحد در روند صلح افغانستان برگزار کند.

در این نامه آقای بلینکن که ظاهراً هم‌زمان شده با سفر زلمی خلیلزاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان به کابل، طرح صلح امریکا برای حل بحران افغانستان تایید شده ‌است.

با این حال، ریاست جمهوری کشور تاکنون در مورد نامه وزیر امور خارجه امریکا به آدرس ارگ چیزی به رسانه‌ها نگفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала