چک: اسپوتنیک وی روسیه یکی از بهترین واکسن های جهان است

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر چک: اسپوتنیک وی روسیه یکی از بهترین واکسن های جهان است
چک: اسپوتنیک وی روسیه یکی از بهترین واکسن های جهان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
مقام های بهداشتی جمهوری چک واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی روسیه را یکی از بهترین دارو ها در جهان دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، توماس زینکا، روزنامه نگار چک درمقاله خود  برای روزنامه  Haló noviny واکسن روسی Sputnik V را یکی از بهترین واکسن های موجود در جهان نامید.

وی همچنین از سیاست مقامات کشورهای اروپایی انتقاد کرد، که به دلایل ایدئولوژیکی نمی خواهند از داروی روسی حتی اگر به قیمت جان انسانها تمام شود، استفاده کنند.

خواست اسلواکی برای آغاز مذاکرات با روسیه در زمینه واکسن کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
خواست اسلواکی برای آغاز مذاکرات با روسیه در زمینه واکسن کرونا

وی می‌نویسد:  "همه جا او [واکسن] ستایش می شود. با این حال ، محافل خاصی هستند که نمی توانند این مسئله را بپذیرند. "

نویسنده این مقاله در ادامه به عنوان مثال، از اسلواکی نام برده است ، که در دولت آن به دلیل خرید واکسن روسی انشعاب ایجاد شده است.

پیشتر ایگور ماتوویچ ، نخست وزیر اسلواکی، رئیس جمهور این کشور را به دلیل عدم موافقت با ارسال واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا به این کشور مورد انتقاد قرار داد.

گفتنی است پیش ازاین نخست وزیر جمهوری اسلواکی اعلام کرد که دولت این کشور منتظر ثبت واکسن اسپوتنیک از سوی موسسه دارویی اروپا نخواهد شد و قصد دارد این داروی روسی را خریداری کند تا از مرگ روزانه شهروندان اسلواکی جلوگیری کند.  

همزمان مشخص گردید که دولت اسلواکی بعد از رایزنی با دانشمندان و کارشناسان اپیدمیک، محدودیت‌های جدید ضدکرونایی را در این کشور اعمال کرد. این کشور از هفته گذشته محدودیت ویژه رفت و آمد و استفاده اجباری از ماسک صورت را به اجرا گذاشته است.

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا  با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала