اتمر: بازگشت طالبان خطر بزرگی برای منطقه و جهان است

© Photo / MFA Afghanistan Flag of Afghanistanمحمد حنیف اتمر
محمد حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه کشور می‌گوید که در نتیجه تلاش‌های دیپلماتیک٬ منطقه و جهان به این نتیجه رسیدند که بازگشت طالبان غیر قابل قبول و خطر بزرگی برای منافع‌شان است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر٬ وزیر خارجه طی نشست خبری در کابل اظهار داشت که در نتیجه تلاش‌های دیپلماتیک٬ منطقه و جهان به این نتیجه رسیدند که بازگشت طالبان به قدرت  غیر قابل قبول و خطر بزرگی برای منافع‌شان است.

وی همچنین گفت: جهان از سیستم جمهوری اسلامی در افغانستان حمایت می‌کند. برای اینکه این مسئله مستقیما به منافع جهانیان ارتباط دارد. حمایت از جمهوریت تنها یک مسئله ارزش‌ها نیست٬ بلکه یک مسئله امنیتی نیز هست.

دیدار خلیل‌زاد با حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
دیدار خلیل‌زاد با حنیف اتمر

وزیر امور خارجه افغانستان تصریح کرد: هیچ شکی وجود ندارد که اجماع منطقه‌ای و جهانی در راستای حمایت از نظام جمهوریت و روند صلح پایدار در افغانستان بوجود آمده است. مشکل در روند صلح در داخل کشور است. تاکنون یک اجماع داخلی و قدرتمند در راستای حمایت از این روند ایجاد نشده است. اختلاف دیدگاه‌ها هنوز در مورد روند انتقالی (گذار از جنگ به صلح) وجود دارد.

اتمر در بخش دیگر از سخنان خود گفت که دیدگاه و موضع دولت افغانستان در مورد روند انتقالی احترام به حقوق اساسی و خواست مردم است. در جهان متمدن هیچ کسی نمی‌تواند بدون در نظرداشت اراده مردم و انتخابات کاری انجام دهد.

وی در ادامه اعلام کرد که در پی تلاش‌های دیپلماتیک این وزارت‌خانه همکاری منطقه‌ای و جهانی در راستای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر نیز به طور بی‌سابقه تقویت یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала