متوقف شدن یک هواپیمای شرکت آریانا در روسیه

© Photo / Ariana Afghan Airlinesد آریانا افغان هوايی شرکت
د آریانا افغان هوايی شرکت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
مسوولان شرکت آریانا می‌پذیرند که پروندۀ این هواپیما به دادگاه روسیه فرستاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، اداره هوانوردی ملکی می‌گوید که از شانزده روز بدنیسو یک هواپیمای شرکت هوانوردی آریانا، به اتهام اینکه بدون اجازه یی اداره گمرکی روسیه حریم گمرکی میدان را ترک کرده است، درمیدان هوایی "شرمتیووا" روسیه متوقف ساخته شده است.

اداره هوانوردی میپذیرد که پرونده این هواپیما اکنون به دادگاه روسیه راجع شده است.

بربنیاد قوانین گمرکی روسیه، هواپیماهای که پیش ازاجازه اداره گمرکی روسیه میدان را ترک کند، با جرایم گذاف میلیون ها دالری روبرو شده میتواند.

مسوولان اداره هوانوردی میگویند که این هواپیمای بویینگ 737 با اتهام ترک یکی ازمیدان های هوایی روسیه پیش از اجازه اداره گمرک های فدرتیف روسیه روبروست.

مهم‌ترین دست‌آوردهای اداره هوانوردی افغانستان در سال 1399 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2021
مهم‌ترین دست‌آوردهای اداره هوانوردی افغانستان در سال 1399

در این نامه که ازسوی اداره هوانوردی به اداره ترانسپورت هوایی روسیه فرستاده شده است، برای حل مشکل این هواپیما درخواست شده است.

مسوولان اداره هوانوردی توقف هواپیمای شرکت آریانا را ازسوی اداره گمرک های روسیه خلاف مقررات هوانوردی میداند ومیگوید که درصورت حل نشدن این موضوع خواهان کمک از سازمان جهانی هوانوردی خواهند شد .

محمد قاسم وفایی زاده  رییس اداره هوانوردی ملکی گفت: «ما این را در مکتوب خود واضح به اداره فدرال هوانوردی روسیه نوشتیم که اقدام عاجل بکنند در رابطه به آزادسازی طیاره شرکت هوایی اریانا.»

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه کشور، گفت: «فیصله به این شده که دولت افغانستان اگر لازم باشد یک وکیل مدافع را بگیرد و موضوع را در محکمه دنبال بکند.»

مسوولان شرکت آریانا هرچند در این باره در برابر دوربین چیزی نمی‌گویند اما می‌پذیرند که پروندۀ این هواپیما به دادگاه روسیه فرستاده شده است.

ازسویی هم منابع به طلوع نیوز میگویند که بربنیاد قوانین گمرکی روسیه هواپیمایی که پیش ازاجازه اداره گمرک های این کشورمیدان هوایی را ترک کند تا جریمهء چند برابرارزش هواپیما روبرو شده میتواند.

شرکت آریانا شرکت سهامی هوانوردی دولتی است که درحال حاضر تنها دوهواپیما دراختیاردارد.

منابع ازاین شرکت میگویند که توقف هواپیمای سومی این شرکت درروسیه برای شرکت آریانا زیانباراست ودراین بخش ازمنابع دیپلماتیک افغانستان وروسیه برای حل این مشکل کمک خواسته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала