درخواست سازندگان واکسن اسپوتنیک وی از آژانس دارویی اروپا برای عذرخواهی

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Шприц и ампула на фоне логотипа "Спутник V"
Шприц и ампула на фоне логотипа Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
سازندگان واکسن "اسپوتنیک وی" از رئیس آژانس دارویی اروپا در رابطه به اظهارات ناپسند او در خصوص واکسن ضد کرونای روسیه خواستار عذرخواهی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، سازندگان واکسن روسی ضد کرونا از کریستا ویرتهومر-اوخه، رئیس  آژانس دارویی اروپا ، به دلیل اینکه او مجوز استفاده اضطراری واکسن اسپوتنیک وی Sputnik V برای اتریش را با "رولت روسی" مقایسه نمود، خواستار معذرت خواهی شده‌اند.

 کریستا ویرتهومر که نمایندگی آژانس بهداشتی اتریش را نیز بر عهده دارد ، پیش از این با استناد به عدم وجود اطلاعات کافی واکسیناسیون این اظهارات را در صحبت با شبکه تلویزیونی ORF TV ابراز کرد.

در بیانیه ای سازندگان  واکسن روسیه که در توئیتر منتشر شده آمده است: "ما می‌خواهیم که کریستا ویرتهومر- اوخه  به به دلیل تفسیر منفی وی در مورد کشورهای اتحادیه اروپا  که مستقیما واکسن    Sputnik V را تأیید می کنند، عذرخواهی کند. اظهارات وی باعث می‌شود که سوالات جدی در رابطه به برسی واکسن از سوی اتحادیه اروپا  که هم اکنون در حال انجام است، بروز کند".

روسیه: کشورها برای دریافت واکسن اسپوتنیک وی صف کشیده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
روسیه: کشورها برای دریافت واکسن "اسپوتنیک وی" صف کشیده‌اند

 در بیانیه تأکید شده است که تنظیم كننده دارویی اروپا در مورد هیچ دارویی دیگر به این صورت صحبت نكرده است. آنها می‌گویند که رگولاتور حق ندارد اعتبار سازمان تنظیم کننده 46 کشور که اسپوتنیک را تأیید کرده اند را، تضعیف کند

واکسن اسپوتنیک وی در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چند کشور نیز ارسال شده است.

پس از تائید اثربخشی خیره کننده واکسن ساخت روسیه در نشریه علمی لنست و ادامه نگاه کشورها به «اسپوتنیک وی»، مقام‌های ارشد اسلواکی و اتریش برای تولید این واکسن کرونا اعلام آمادگی کردند.

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا  با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала