امارت نیامده، دستورات علیه دختران؛ واکنش‌ها به مکتوب ریاست معارف کابل

© Photo / facebook account of وزارت معارفامارت نیامده، دستورات علیه دختران؛ واکنش‌ها به مکتوب ریاست معارف کابل
امارت نیامده، دستورات علیه دختران؛ واکنش‌ها به مکتوب ریاست معارف کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
شماری از کاربران صفحات اجتماعی به مکتوبی که گویا از سوی ریاست معارف شهر کابل به نشر رسیده است واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، تصویری از یک مکتوب اداری در صفحات اجتماعی دست به دست شده است که نشان می‌دهد ریاست معارف شهر کابل از تمامی مکتب‌های دولتی و خصوصی و کورس‌های سواد حیاتی خواسته تا دختران بالای 12 ساله را برای اجرای سرود در محافل و مجالس اجازه ندهند.

درهمین حال، شماری از کاربران از این کار استقبال کرده و شماری هم این مفکوره را طالبانی می‌خوانند.

مقیم مهران، کاربری در توییتر خود نوشته است: همه‌چیز می‌رود طالبانی می‌شود، این مکتوب ریاست معارف شهر کابل نشان طالبان شدن وضعیت است.

ازسویی هم قدسیه قنبری، در واکنش به این مکتوب می‌گوید که مکتوب ریاست معارف کابل درحالی صادر شده است که مباحث خیلی مهم‌تری مثل کمبود امکانات، کمبود ۰معلم، مشکلات نصاب تعلیمی آزارهای جنسی دختران و پسران و... وجود دارد.

اکرم رسا، شهروند افغانستان در واکنش به این مکتوب در توییتر خود نوشته است: جالب است امارت نامده، ریاست معارف به مکاتب دخترانه دستورات ارسال می‌کند.

اما درهمین حال، فاروق یکی از کاربران درجواب خانم قنبری نوشته است: بدون شک که ریاست معارف شهر کابل یک کار نیک را انجام داده البته این کا را برای حفظ عزت دختران نموده.

آتیه مهربان، واکنش تند نشان داده و در برگه فیسبوک خود نوشته است: داکتر احمد ضمیر گوارا شاید از دیدن دختران بالاتر از ۱۲ و پایین‌تر ۱۸ ،تحریک جنسی شود اما این مشکل عمومی مردان نیست. به نظر من بجای چنین فرمانی، این مریض جنسی باید از راس ریاست معارف شهر کابل برکنار شود. من احساس امنیت نمی‌کنم این آدم رئیس معارفی باشد که خواهران من در آن درس می‌خوانند.

سرپرست وزارت معارف هنوز یک زن است. متاسفم. فرستادن شاگردان به مدارس نتیجه نداد حالا ترانه خواندن دختران نوجوان ممنوع شد.

این واکنش‌ها درحالی است که وزارت معارف و ریاست معارف شهر کابل درباره این مکتوب سخن نگفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала