سناتور آمریکایی: خروج نیرو ها از افغانستان در زمان تعیین شده ممکن نیست

© AP Photo / Julio Cortezسناتور آمریکایی: خروج نیرو ها از افغانستان در زمان تعیین شده ممکن نیست
سناتور آمریکایی: خروج نیرو ها از افغانستان در زمان تعیین شده ممکن نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
سناتور دموکرات رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا معتقد است که خروج نیروهای اایالات متحده در زمان تعیین شده از افغانستان امکان ندارد و آمریکا باید در مورد خروج نیروها دوباره فکر کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از"رویترز" باب منندز سناتور دموکرات آمریکا از ایالت نیوجرسی، رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در تازه ترین مصاحبه گفته است که طالبان در عملی کردن تعهدات خود با آمریکا ناکام شده و این گروه در فکر طولانی ساختن جنگ خود است به این دلیل جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بر این گروه باور نداشته و نیروهایش را از افغانستان بیرون نخواهد کرد.

وی افزوده است که آمریکا و افغانستان منافع مشترک داشته و همکار یکدیگر اند.

Солдат Сил специального назначения Армии США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
توصیه وزرای دفاع اوباما و ترامپ: آمریکا افغانستان را ترک نکند

منندز تاکید کرده است که اگر آمریکا در جریان جنگ نیروهایش را از اافغانستان بیرون کند این امر سبب بی نتیجه ماندن ماموریت 20 ساله ایالات متحده در افغانستان خواهد شد.

این درحالی است که طالبان هنوز هم تاکید می کنند که تعهدات شان را با آمریکا عملی کرده اند، اما مقامات آمریکایی بارها گفته اند که طالبان با روابط شان را با القاعده و سایر گروه های تروریستی در منطقه قطع نکرده اند.

قطع رابطه با گروه‌های دهشت افگن، کاهش خشونت و پیوستن به مذاکرات صلح بین‌الافغانی از تعهدات اساسی طالبان در توافقنامه آن گروه با ایالات متحده است که به تاریخ 29 فبروری 2020 در شهر دوحه پایتخت قطر امضا شد.

بر اساس توافقنامه دوحه، ایالات متحده نیز تعهد کرده است که در صورت پابندی طالبان به تعهدات شان تمام قوای خارجی تا اول می سال 2021 افغانستان را ترک خواهند کرد.اما با روی کار آمدن حکومت جدید در ایالات متحده به رهبری جو بایدن، واشنگتن گفت که این توافقنامه را بازنگری می‌کند.

این در حالیست که انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان هشدار داده است كه اگر پیشنهادات تسریع روند صلح را فوراً بررسی نكند، ممكن به تنهایی با تاخت و تاز طالبان روبرو شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала