هندوراس قرارداد خریداری واکسن اسپوتنیک وی با روسیه را امضاء کرد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Шприц и ампула на фоне логотипа "Спутник V"
Шприц и ампула на фоне логотипа Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
رئیس جمهورهندوراس ، کشوری واقع در آمریکای مرکزی از امضای قرار داد برای خریداری واکسن ضد کرونا "اسپوتنیک وی" با روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، خوان اورلاندو هرناندز، رئیس جمهور هندوراس اعلام کرد که این کشور قراردادی را با روسیه برای تأمین واکسن روسی علیه ویروس کرونا Sputnik V به امضاء زسانده است

 هرناندز در صفحه توئیتر خود نوشت: "هم اکنون نشستی با مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه به پایان رسید،  او قراردادی را برای ما ارسال کرد و این قرارداد امضا شده است".

وضعیت سلامتی رئیس جمهور ونزوئلا پس از دریافت واکسن اسپوتنیک وی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
وضعیت سلامتی رئیس جمهور ونزوئلا پس از دریافت واکسن "اسپوتنیک وی"

هندوراس در 25 فبروری واکسن  ضد ویروس کرونای اسپوتنیک وی - Sputnik V روسیه را برای استفاده اضطراری ثبت کرد. ثبت واکسن اسپوتنیک وی هم اکنون در بیش از 40 کشور با بیش از 1.2 میلیارد نفر جمعیت تأیید شده است. واکسن اسپوتنیک وی روسیه هم اکنون از دیدگاه دریافت مجوز از سوی تنظیم کنندگان دارویی کشور های جهان در رتبه دوم قرار دارد.

 واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.  

یادآوری می‌کنیم مجله پزشکی «لنست» اخیرا  با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала