مراسم کلنگ‌زنی واحد سوم نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو + ویدیو

© Photo / А Аمراسم کلنگ‌زنی واحد سوم نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو + ویدیو
مراسم کلنگ‌زنی واحد سوم نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
روسای جمهور روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، در مراسم کلنگ‌زنی واحد سوم نیروگاه هسته‌ای آک‌کو‌یو شرکت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، آک‌کویو اولین نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت در ترکیه است. این پروژه شامل چهار واحد رآکتور انرژی آبی-1200 نسل 3+ با طراحی روسی است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در این مراسم گفت که تعیین انرژی هسته‌ای به‌عنوان زیرساخت انرژی ملی‌ گامی استراتژیک است که در جهت امنیت تأمین انرژی برداشته ایم.

اردوغان گفت: انرژی هسته‌ای جایگاه ویژه‌ای در سیاست انرژی کشورمان دارد.

وی افزود: اکتشاف 405 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در دریای سیاه، یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای ایجاد ترکیه قدرتمند و مستقل از انرژی بود.

اردوغان: هدف ما افزودن نیروی هسته‌ای که آسیبی برای محیط زیست ندارد، به سبد انرژی کشورمان است.

رئیس‌جمهور پوتین همچنان گفت که دوره جدیدی در نیروگاه اتمی آک‌کویو به عنوان پروژه مشترک ترکیه و روسیه آغاز شده است.

آقای پوتین گفت: اجرای پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو به امنیت انرژی ترکیه کمک قابل توجهی خواهد کرد و باعث تقویب بیشتر اقتصاد آن خواهد شد.

پوتین و اردوغان امروز چهارشنبه (10 مارچ) در آغاز احداث ساخت واحد سوم نیروگاه برق هسته‌ای آک‌کویو ولایت مرسین ترکیه به صورت ویدیوکنفرانس شرکت کردند.

این اولین پروژه در صنعت هسته‌ای جهانی است که با توجه به مدل، خودکار می‌کند. یک نیروگاه هسته‌ای حدود 20 میلیارد دالر هزینه دارد. ساخت اولین واحد نیروگاه در اپریل سال 2018 آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала