امریکا می‌خواهد مطمین شود که افغانستان دوباره به پناهگاه تروریستان بدل نمی‌شود

© AFP 2023 / Saul Loebامریکا می‌خواهد مطمین شود که افغانستان دوباره به پناهگاه تروریستان بدل نمی‌شود
امریکا می‌خواهد مطمین شود که افغانستان دوباره به پناهگاه تروریستان بدل نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
عضو شوید
انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که واشنگتن می‌خواهد مطمین شود که افغانستان دوباره به پناهگاه امن برای تروریستان بدل نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، نشانه به نقل از سی‌ان‌ان که آقای بلینکن این موضوع را در نشست مجلس نماینده‌گان امریکا مطرح کرده است.

به نقل از این گزارش، آقای بلینکن می‌گوید که اهداف جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در پیوند به افغانستان روشن است. به سخن او، آقای بایدن می‌خواهد که جنگ افغانستان را پایان دهد و سربازان امریکایی را از افغانستان به امریکا برگرداند.

وزیر خارجۀ امریکا خاطرنشان می‌سازد که رئیس‌جمهور امریکا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که افغانستان دوباره به پناهگاه امن برای گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش بدل نخواهد شد. آقای بلینکن اضافه می‌کند که واشنگتن سرگرم بازنگری موافقت‌نامۀ دوحه و مسألۀ خروج نیروهایش از افغانستان است و تصمیم‌ها تاکنون در این باره نهایی نشده است.

این مقام ارشد دولت امریکا همچنان می‌گوید که ایالات متحدۀ امریکا می‌خواهد به همکاری سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه روند صلح افغانستان را از طریق سیاسی به نتیجه برساند.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا در امور صلح افغانستان پس از سفرش به کابل و دوحه هم‌اکنون در اسلام‌آباد به سر می‌برد. آقای خلیل‌زاد در جریان این سفر طرح تازۀ وزارت خارجۀ امریکا برای صلح افغانستان مبنی بر شکل‌گیری حکومت مشارکتی صلح را با طرف‌های مذاکرات در میان گذاشته است.

حکومت افغانستان با این طرح مخالفت کرده است، اما طالبان تاکنون موضع رسمی خود را در پیوند به این طرح مشخص نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала