انگلیس ممنوعیت ترانه‌خوانی دختران بزرگ ‌تر از ۱۲ سال در مکاتب را بررسی می ‌کند

© Sputnik / Z. Safari انگلیس ممنوعیت ترانه‌خوانی دختران بزرگ ‌تر از ۱۲ سال در مکاتب را بررسی می ‌کند
 انگلیس ممنوعیت ترانه‌خوانی دختران بزرگ ‌تر از ۱۲ سال در مکاتب را بررسی می ‌کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
عضو شوید
دولت بریتانیا اعلام کرده است که ممنوعیت ترانه‌خوانی دختران بزرگ ‌تر از ۱۲ سال در مکاتب را در مکاتبی که به کمک این کشور در افغانستان ساخته شده است، بررسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک روزنامه تلگراف به اشاره به سخنگوی وزارت خارجه‌ بریتانیا گزارش داده است که دولت بریتانیا خواهان وضاحت از سوی وزارت معارف درباره این موضوع و نیز پی‌آمدهای احتمالی آن به امور آموزش و پرورش که با حمایت بریتانیا صورت می‌گیرد، است.

این گزارش روز پنج‌شنبه نشر شده است و تصمیم وزارت معارف روز چهارشنبه همه‌گانی شد.

وزارت معارف روز چهارشنبه تأیید کرد که تصمیم گرفته است که دختران بزرگ‌تر از ۱۲ سال در محافل عمومی و مردانه – محافل صد فیصد زنانه استثنا قرار گرفته است – اجازه ترانه‌خوانی را نداشته باشند.

در توجیه این تصمیم وزارت معارف گفته است که حجم درس در دوران متوسطه و لیسه زیاد است و خانواده‌ها و دانش‌آموزان از شرکت دختران در این محافل به هدف ترانه‌خوانی شکایت داشتند.

این وزارت هم‌چنان گفته است که مجلس سنا نیز در نامه‌ای درخواست کرده بود که به دختران بالاتر از ۱۲ ساله اجازه ترانه‌خوانی داده نشود.

دختران مکتب در حال ترانه خوانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
ادامه‌ی اعتراض‌ها در برابر تصمیم وزارت معارف؛ آغاز کمپاین «من صدایم هستم!»

این تصمیم وزارت معارف که در آن گفته شده بود، مریبان و استادان مرد به تیم‌های ترانه آموزش ندهند، واکنش‌های گسترده را در قبال داشته است و مورد نقد قرار گرفته است. از جمله کمیسیون مستقل حقوق بشر این تصمیم را خلاف قانون اساسی و حق کودکان عنوان کرده‌ است.

به تازه‌گی رسانه‌ها نامه‌ای را همه‌گانی کرده‌اند که از ریاست معارف شهر کابل به هدف توضیح نامه قبلی منتشر شده است.

در این نامه توضیح داده شده است که هدایت قبلی ریاست معارف شهر کابل برای جلوگیری از ضیاع وقت دانش‌آموزان با توجه به شیوع ویروس کرونا و امتحان سالانه براساس هدایت رهبری وزارت معارف صادر شده بود، اما از مفهوم آن به دلیل عدم وضاحت سو تعبیر شده است.

در این نامه بار دیگر بر ترانه‌خوانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی تأکید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала