انفجار در هرات؛ بیشتر غیرنظامیان آسیب دیده‌اند

© Photo / HeratPGO انفجار در هرات؛ بیشتر غیرنظامیان آسیب دیده‌اند
انفجار در هرات؛ بیشتر غیرنظامیان آسیب دیده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
عضو شوید
انفجار نیرومند یک موتر بمب‌گذاری شده بر حوزۀ چهاردهم شهر هرات، این بخش این شهر را به ویرانه مبدل ساخته‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این انفجار شب گذشته در میان خانه‌های غیرنظامیان صورت گرفته است. در این انفجار، سه کودک، دو زن، یک مرد و یک سرباز پولیس جان باخته‌اند و 51 تن دیگر به شمول 20 زن، هشت کودک، 15 مرد و هشت سرباز پولیس زخم برداشته‌اند.

افزایش شمار جان باخته‌گان انفجار موتربم گذاری شده در هرات به ۸ تن
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
افزایش شمار قربانیان انفجار خونین هرات

میرویس، یکی از سربازان پولیس است که در این انفجار زخمی شده‌است: «موتر وقتی که به جمپ مقابل حوزه پولیس رسید، متوقف شد و اشاره‌هایش روشن شدند؛ در همین لحظه انفجار شد. برج روی من چپه شد و دیگر خبر نشدم که چه کار شد».

شکران، زخمی شدۀ دیگر این رویداد نیز افزود: «وقتی که انفجار شد سنگ بر سرمن خورد، ما از خانه بیرون شدیم و سقف خانه فرو ریخت».

هرچند طالبان مسؤولیت این رویداد را به‌عهده نگرفته اند اما ارگ به نقل از رییس‌جمهور غنی می‌گوید که طالبان با انجام چنین حملۀ خونین، یک بار دیگر نشان دادند که اراده‌یی برای صلح ندارند و می‌خواهند با چنین حملات اوضاع را پیچیده‌تر ساخته و فرصت پیش آمده صلح را از بیرن ببرند.

سید وحید قتالی، والی هرات گفت: «من نمی‌دانم که آیا در توافق‌نامۀ طالبان با امریکا این گفته شده بود که در پنج ماه 700 بار بر هرات حمله کنند و بر ما فشار بیاورند تا صلح بکنیم؟ این است کاهش خشونت؟ ما به طالبان جواب دندان شکن دادیم و از خاک خود دفاع می‌کنیم. طالبان تمام قوت خودرا به خرج داند، تمام شبکه‌های تروریستی منطقه اینجا جمع شده‌اند، از تمام کشورهای همسایه شبکه‌های تروریستی آمده‌اند؛ امریکایی‌ها خبر دارند یا نه؟»

احمد شاه، شش عضو خانواده اش در این انفجار از دست داده‌است. خانۀ او به‌‎علت شدت انفجار کاملأ ویران شده‌است: «تمام زنده‌گی من رفت و همه‌چیز با خاک یکسان شد. شش نفر ما شهید داده‌‎ایم. یک برادر زاده ام با یک کودک زنده بیرون شده‌اند، دیگران همه شهید شدند».

چند روز پیش نیز در یک انفجار همانند در حوزۀ سیزدهم شهر هرات ده‌ها خانه غیرنظامیان سخت آسیب دیدند. مقام‌های محلی هرات می‌گویند که در یک ماه پسین، طالبان ده انفجار موتر بمب‌گذاری شده و حملات انتحاری را در شهر و برخی ولسوالی این ولایت انجام داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала