توصیه یک متخصص روس برای جلوگیری از ابتلا به دیابت

© Depositphotos.com / Ginasandersکشف راهی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت
کشف راهی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
عضو شوید
یک متخصص روس روشی را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری شکر پیشنهاد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، یولیا مانویلووا ، متخصص اندوکرینولوژی و کاندیدای علوم پزشکی ، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "زوزدا" درمورد پگونگی جوگیری از ابتلا به دیابت صحبت کرد.

این متخصص تأکید کرد: "اصلی ترین راه پیشگیری از ابتلا به دیابت، وزن طبیعی بدناست. هرچه وزن بدن کمتری باشد ، خطر ابتلا به قند خون "دیابت" نیز کاهش می یابد."  

متخصص خاطر نشان ساخت که در صورت داشتن اضافه وزن، فرد در معرض خطر ابتلا دیابت قرار دارد. در این حالت ، وی توصیه می کند حداقل سالی یک بار آزمایش خون در رابطه به معلوم نمودن میزان گلوکوز انجام شود.

وی همچنین توصیه هایی در مورد عدم نگخداشتن وزن طبیعی بدن ارائه داد.

بیماری که خطرمرگ از اثر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2020
دیابت خطر مرگ ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد

متخصص برای دستیابی به وزن نرمال بدن غذای کمتر و حرکت فیزیکی بیشتر را توصیه کرد .  وی گفت:  برای این منظورهر رژیم غذایی با کمترین  کالری مناسب است.  وی گفت، این نباید یک رژیم کوتاه مدت باشد، بلکه باید به یک شیوه سالم زندگی مبدل شود.

پیشتر یک متخصص دیگر اندوکرینولوژی گفته بود که علائمی مانند ادرار مکرر ، تشنگی شدید ، گرسنگی مداوم ، اختلا در دید چشم ، بهبودی آهسته زخم ها و بریدگی ها ممکن است نشان دهنده پیشرفت دیابت نوع 2 باشد.

گروهی از بیماری ها را که طی آن بدن انسولین کافی نمی سازد یا نمی تواند از انسولین تولید شده به درستی استفاده کند، دیابت می نامند.

در این بیماری بدن نمی تواند قند را از خون به سلول ها برساند. به همین دلیل، سطح قند خون افزایش می یابد.

گلوکز، نوعی قند است که در خون یافت می شود و یکی از منابع اصلی انرژی بدن است. اگر انسولین بدن کم باشد یا بدن نتواند از انسولین خود استفاده کند، قند در خون انباشته می شود. این مسئله، مشکلاتی جدی را ایجاد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала