پنتاگون: خروج نیرو ها از افغانستان تا ماه می برای آمریکا خطرناک است

CC0 / Pixabay / پنتاگون: خروج نیرو ها از افغانستان تا ماه می برای آمریکا خطرناک است
پنتاگون: خروج نیرو ها از افغانستان تا ماه می برای آمریکا خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
عضو شوید
برخی مقام های وزارت دفاع ایالات متحده خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان را در مهلت تعیین شده برای آمریکا خطرناک دانستند.

به گزارش اسپوتنیک،  روزنامه واشنگتن پست با استناد به منابع معبتر می‌نویسد که برخی از نمایندگان رهبری وزارت دفاع آمریكا "پنتاگون" معتقد اند كه خروج نیروهای آمریكایی از افغانستان تا اول ماه مه، طبق توافق‌نامه با طالبان، بسیار خطرناك و مسئله ساز است.

  به گفته رهبری این وزارتخانه، خروج زودهنگام نیروها می تواند منجر به جنگ داخلی، حملات احتمالی تروریستی علیه ایالات متحده و متحدانش و وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در این کشور شود.

وزارت دفاع هشدار داده است که اکنون تا اول ماه می زمان کافی باقی نمانده تا افغانستان را بدون مشکلات جدی در زمینه های امنیتی و ترک کنیم.

پنتاگون: امریکا به خروج عجولانه از افغانستان موافقت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
پنتاگون: امریکا به خروج عجولانه از افغانستان موافقت نمی‌کند

همانطور که روزنامه توضیح داده است، پرسنل نظامی و پیمانکاران را می توان به وسیله هواپیما از افغانستان خارج کرد، اما خروج نیروها قبل از همه مستلزم نابودی تجهیزات مخفی به ارزش میلیون ها دالر است. همچنین کارکنان دیپلماتیک سفارت آمریکا در کابل نیز باید کاهش یابد.

علاوه بر این، روزنامه به نقل از اظهارات  یک نماینده بلند رتبه دولت واشنگتن می‌گوید، طالبان هنوزبرخی از توافقات با آمریکا از جمله قطع رابطه با شبكه تروریستی القاعده (ممنوع در فدراسیون روسیه) را انجام نداده.

گفتنی است که اوایل جنوری امسال، جان کربی، سخنگوی پنتاگون از امکان بازنگری تصمیم خروج سربازان آمریکایی از افغانستان بر خلاف توافق نامه صلح با طالبان خبر داد.

پیشتر  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در یک نشست در مجلس سنای آن کشور اظهار داشت که واشنگتن هنوز در مورد تاریخ نهایی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تصمیمی نگرفته است.

به گفته وی جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا می خواهد جنگ جاری در افغانستان را خاتمه بخشیده و پس از آن نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که این کشور منتظر است تا ببیند روند صلح تا چه حد موثر تمام خواهد شد و طالبان آیا تعهدات خودرا عملی می کنند؟

گفتنی است که در تاریخ 29 فبروری سال گذشته نمایندگان آمریکا و طالبان پس از 18 سال جنگ و 18 ماه مذاکره توافقنامه‌ای را برای پایان جنگ در قطر امضا کردند.

در عنوان موافقت‌نامه میان آمریکا و طالبان به صراحت تاکید شده که آمریکا همچنان گروه طالبان را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسد و نام رسمی توافقنامه نیز ذکر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала