استقبال وزارت خارجه از اعلامیه ای شورای امنیت سازمان ملل

© Facebook Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) tSp1onsorne3ueddh استقبال وزارت خارجه از اعلامیه ای شورای امنیت سازمان ملل
استقبال وزارت خارجه از اعلامیه ای شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانسان از اعلامیه ای شورای امنیت سازمان ملل درباره نکوهش حملات هدفمند علیه افراد ملکی در افغانستان استقبال کرد. 
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
سازمان ملل: حملات هدف‌مند در افغانستان باید فورا متوقف شوند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز شنبه 23 حوت 1399 نوشت:  وزارت امور خارجهٔ ج.ا.ا. از اعلامیهٔ شورای امنیت سازمان ملل که در آن حملات فزایندهٔ هدفمند علیه افراد ملکی در افغانستان با شدیدترین الفاظ محکوم گردیده، استقبال می‌کند.
این وزارت افزوده است، چنان‌که در اعلامیه بازتاب یافته است، حملات شنیع تروریستی علیه کارمندان ملکی، رسانه‌ها، قضات، مدافعان حقوق بشر، زنان سرشناس، کارمندان بهداشتی و کمک رسان پس از آغاز مذاکرات صلح افزایش یافته اند.
در ادامه این اعلامیه آمده ست، که اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواهان توقف عاجل حملات هدفمند شده، بر محاکمهٔ عاملان این‌گونه حملات به‌عنوان یک نیاز فوری و مبرم تأکید کرده اند.
این وزارت همچنان نوشته است؛ که ما اعلامیهٔ شورای امنیت را در مطابقت کامل با خواست‌ها و مواضع برحق مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان دانسته، یک بار دیگر تأکید می‌کنیم که قطع خشونتها، توقف قتل‌های هدفمند، و تأمین آتش‌بس دایمی و فراگیر زمینه را برای دستیابی به راه حل سیاسی و تأمین صلح پایدار در کشور مساعد می‌سازد.
در پایان این استقبال نامه آمده است، که در همین راستا، ما از اعلامیهٔ شورای امنیت سازمان ملل که بر ضرورت تأمین آتش‌بس فراگیر و دایمی، مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان در پروسهٔ صلح و پایان منازعه از طریق راه حل سیاسی همه‌شمول تأکید کرده است، استقبال می‌نماییم.

یادآوری می کنیم، که شورای امنیت سازمان ملل، روز جمعه (22 حوت) در اعلامیه‌ای، حملات هدفمند در افغانستان را محکوم و گفته قربانیان این حملات غیرنظامیان اند.

در اعلامیه این نهاد گفته شده است، که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار پایان سریع حملات هدف‌مند شدند و بر ضرورت محاکمه فوری عاملان این نوع حملات تأکید کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرده است، که همه طرف‌ها باید در هر شرایطی به تعهدات خود از جمله حمایت از غیرنظامیان و قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند.

اعضای این شورای خاطرنشان کرده اند، که حملات هدف‌مند و عمدی، مصداق جنایت جنگی است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد توضیح داده است، که صلح پایدار تنها از طریق روند صلح همه جانبه به رهبری و مالکیت افغانستانی ‌ها به هدف دست‌یابی به آتش‌بس دایمی و جامع و نیز یک توافق‌سیاسی فراگیر به هدف پایان جنگ، تأمین خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала