استقبال پاکستان از طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان

© Official Facebook Page of the Ministry of Foreign Affairs of the Islamic Republic of Afghanistanدیدار اتمر با سفیر پاکستان در کابل و گفت و گو درباره نقش پاکستان در روند صلح افغانستان 
دیدار اتمر با سفیر پاکستان در کابل و گفت و گو درباره نقش پاکستان در روند صلح افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
عضو شوید
درحالیکه دولت افغانستان مخالفت صریح خویش را با طرح تازه واشنگتن برای ایجاد دولت انتقالی در این کشور ابراز داشته، سفیر پاکستان از این طرح استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل با حمایت از طرح تازه آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان آن را طرحی "همه‌جانبه" خواند که هدف آن پیشرفت بسوی یک "راه‌حل سیاسی" است.

این در حالی است که دولت افغانستان و شماری از سیاسیون این کشور مخالفت صریح خویش را با این طرح اعلام کرده‌اند.

دیدار ملا برادر با وزیر خارجه پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
قریشی: امیدواریم آمریکا و طالبان توافق‌نامه صلح را ادامه دهند

دیپلمات ارشد پاکستانی در صحبت با رسانه های خبری گفت: ما باور داریم که این طرح یک چارچوب همه‌جانبه برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی دارد.

وی افزود: اما اینکه در این طرح درباره آینده سیاسی افغانستان، تشکیلات سیاسی و پایان جنگ از طریق یک آتش‌بس همه‌جانبه و دایمی چه نقشه راهی ارائه می‌شود، روی همه این مسایل باید در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی توافق شود.

احمد خان همچنین تصریح کرد که اسلام‌آباد نفوذی بر طالبان ندارد که برای پیشرفت در روند صلح بر این گروه فشار وارد کند.

وی ادامه داد که پاکستان برای شرکت در نشست مسکو برای افغانستان و نیز نشست ترکیه دعوت شده و در این نشست‌ها حضور خواهد یافت.

"آنتونی بلینکن"، وزیر خارجه آمریکا به تازگی در نامه‌ای گستاخانه و با لحنی تهدیدآمیز به محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از او خواسته تا درخصوص تشکیل دولت موقت و یا حکومت مشارکتی با طالبان موافقت کند که البته با مخالفت و انتقاد شدید غنی روبرو شده است .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала