کشته شدن 17 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال افغانستان

© facebook 209 Shaheen Corps کشته شدن ۸ جنگجوی طالبان در ولایت بلخ 
کشته شدن ۸ جنگجوی طالبان در ولایت بلخ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
عضو شوید
به دنبال تشدید خشونت‌ها در افغانستان، در پی یک حمله گسترده طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی در ولایت «بلخ» 17 تن کشته و 2 تن دیگر از نیرو های امنیتی زخمی شدند.

در پی تشدید خشونت‌ها در افغانستان، در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی در ولایت «بلخ» 17 نیروی امنیتی افغان کشته و 2 تن دیگر نیز زخمی شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله این گروه به قرارگاه نیروهای افغان در شهرستان «شولگر» ولایت «بلخ» 10 نفر کشته، 2 نفر زخمی و یک نفر نیز به اسارت گرفته شد.

در حمله طالبان در بلخ 12 نیروی امنیتی جان باختند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
در حمله طالبان در بلخ 12 نیروی امنیتی جان باختند

وی افزود که در این حمله 2 نفر از اعضای طالبان نیز کشته شدند و 2 خودروی زرهی و مقدار زیادی سلاح و مهمات به غنیمت گرفته شد.

سخنگوی طالبان ادامه داد که در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی در مسیر بزرگراه بلخ-جوزجان 7 نیروی امنیتی کشته و 5 نفر نیز به اسارت گرفته شدند.

به گفته مجاهد این پاسگاه در منطقه «خان‌آباد» شهرستان «چهاربلوک» ولایت بلخ قرار داشت و در نتیجه حمله 2 خودروی زرهی نیروهای افغان نیز منهدم شد.

«اسکات میلر» فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان چندی قبل اظهار داشت که حملات طالبان در زمستان سال جاری بسیار شدیدتر از زمان مشابه در سال‌های گذشته است.

ژنرال میلر به «رویترز» گفته بود که درگیری‌های کنونی نشان دهنده این است که نه تنها "عملیات بهاری" طالبان باوجود توافق قطر ممکن است آغاز شود، بلکه درگیری‌ها در فصل جنگی جدید ممکن است شدیدتر از قبل باشد.

وی اظهار داشت: اگر خشونت‌ها کاهش نیابد روند صلح و انجام مصالحه‌های لازم برای هر دو طرف بسیار دشوار خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала