سازمان ملل: حملات هدف‌مند در افغانستان باید فورا متوقف شوند

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات عمدی و ترور های هدف‌مند علیه افراد ملکی در افغانستان را محکوم و خواستار توقف این حملات شد.

به گزارش اسپوتنیک،  شورای امنیت سازمان ملل، روز جمعه (22 حوت) در اعلامیه‌ای، حملات هدفمند در افغانستان را محکوم و گفته قربانیان این حملات غیرنظامیان اند.

در اعلامیه این نهاد گفته شده است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار پایان سریع حملات هدف‌مند شدند و بر ضرورت محاکمه فوری عاملان این نوع حملات تأکید کرده‌اند.

 رایزنی گوترش با روسیه و آمریکا در مورد کنفرانس افغانستان در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
رایزنی گوترش با روسیه و آمریکا در مورد کنفرانس افغانستان در ترکیه

شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرده است که همه طرف‌ها باید در هر شرایطی به تعهدات خود از جمله حمایت از غیرنظامیان و قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند.

اعضای این شورای خاطرنشان کرده اند که حملات هدف‌مند و عمدی، مصداق جنایت جنگی است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد توضیح داده است که صلح پایدار تنها از طریق روند صلح همه جانبه به رهبری و مالکیت افغان‌ها به هدف دست‌یابی به آتش‌بس دایمی و جامع و نیز یک توافق‌سیاسی فراگیر به هدف پایان جنگ، تأمین خواهد شد.

این در حالی است که دفتر هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) با نشر گزارشی در اوایل ماه حوت گفت که در سال 2020 میلادی، 3035 غیرنظامی افغان در جنگ‌ و خشونت‌ها در این کشور کشته و 5785 غیر نظامی دیگر زخمی شده اند.

بر بنیاد این گزارش، خشونت‌ها به ویژه ترورهای هدفمند مخالفان مسلح دولت افغانستان، ماین‌های جاسازی‌شدۀ طالبان، حملات هوایی نظامیان افغان و درگیری‌ها در سراسر افغانستان با آغاز مذاکرات صلح رو به افزایش بوده است که مسوولیت  آن را در بیش‌تر موارد، هیچ فرد و یا گروهی بر عهده نمی‌گیرد. 

اما دولت افغانستان طالبان را مسوول حملات هدف‌مند می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала