تفاهم‌نامهٔ همکاری تجارتی میان افغانستان و اوکراین امضا شد

© Photo / MoCIAfghanistanتفاهم‌نامهٔ همکاری تجارتی میان افغانستان و اوکراین امضا شد
تفاهم‌نامهٔ همکاری تجارتی میان افغانستان و اوکراین امضا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
عضو شوید
وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرده است که یک تفاهم‌نامۀ همکاری میان مرکزهای تجارت بین‌المللی افغانستان و اوکراین امضا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صنعت و تجارت امروز (یکشنبه، 24 حوت) با نشر خبری می‌گوید که این تفاهم‌نامه، با حضور نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت افغانستان و مقام‌های بلندرتبۀ مرکز تجارت بین‌المللی اوکراین رسماً به امضاء رسید و روی روابط تجارتی این دو کشور تأیید صورت گرفت.

آقای غوریانی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشته است که با امضای این تفاهم‌نامۀ تجارتی روابط بازرگانی میان افغانستان و اوکراین گسترش خواهد یافت.

آقای غوریانی همچنان یادآوری کرده است که افغانستان تسهیلات گسترده‌یی را برای افزایش میزان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور روی دست گرفته است و شرکت‌های خارجی به آسانی می‌توانند در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

مسوولین مرکز تجارت بین‌المللی اوکراین نیز از آغاز دورجدید روابط تجارتی و ترانزیتی میان دوکشور یادآوری و تأکید کردند که آماده‌ی همکاری‌های بیشتر در این زمینه خواهند بود.

همچنان هیأت عالی‌رتبۀ دولت جمهوری اسلامی افغانستان در یک سفر رسمی تحت ریاست نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت به منظور اشتراک در نشست دوم کمیسیون مشترک بین‌الحکومتی میان افغانستان و اوکراین در عرصۀ همکاری‌های تجارتی و اقتصادی به آن کشور سفر کرده‌است.

گفتنی است که در سال‌های پسین افغانستان با بیشتر کشورهای منطقه و قدرت‌های بزرگ جهانی روابط تجارتی را آغاز کرده است.

پیش از این، حنیف اتمر، وزیر امور خارجۀ افغانستان گفته بود که هم‌اکنون ما با بیش از پنجاه کشور جهان روابط تجارتی داریم، روابطی که در تاریخ مبادلات اقتصادی کشور بی‌پیشینه عنوان می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала