نظامیان 50 کشور جهان واکسین «اسپوتنیک وی» زدند

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر نظامیان 50 کشور جهان واکسین «اسپوتنیک وی» زدند
نظامیان 50 کشور جهان واکسین «اسپوتنیک وی» زدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
عضو شوید
وزارت دفاع فدراسیون روسیه می‌گوید که وابسته‌های نظامی از 50 کشور با اعضای خانواده شان با «اسپوتنیک وی» واکسین شدند.

به گزارش اسپوتنیک، الکسندر کشیموفسکی، رئیس بخش اداره همکاری نظامی بین‌المللی وزارت دفاع ملی روسیه در مصاحبۀ که با شبکه تلویزیونی «زیوزدا» داشت، گفت که وابسته‌های نظامی با اعضای خانواده هایشان از 50 کشور جهان با واکسین ضدکرونای روسی «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) واکسینه شدند.

وی گفت: حدود 300 وابسته نظامی با اعضای خانواده‌ شان از 50 کشور جهان تصمیم گرفتند که واکسین «اسپوتنیک وی» را تزریق کنند تا بتوانند با خیال راحت در مذاکرات داخلی و بین‌المللی شرکت کنند.

واکسیناسیون سراسری در ارتش روسیه با واکسین «اسپوتنیک وی» جریان دارد. طبق اعلام وزارت دفاع ملی روسیه، بیش از 389 هزار نظامی در برابر کرونا واکسینه شدند.

پیشتر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع ملی روسیه گفته بود که ارتش کشور کمترین میزان ابتلا به کرونا را در روسیه دارد.

واکسین «اسپوتنیک وی» ساخت انستیتوت میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسین ثبت‌شده در جهان است. این واکسین در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسین روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است. سومین واکسین کرونای روسی کووی‌واک نام دارد که جواز استفاده از آن برای افراد بالای شصت سال صادر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала