کمبودهای مهم تانک های بریتانیا افشا شد

© AP Photo / Dan Chung/Poolتانک چالنجر 2 بریتانیایی
تانک چالنجر 2 بریتانیایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
عضو شوید
جنگ تک به تک بین تانک های بریتانیا و روسیه، به نفع انگلستان نخواهد بود.

ویکتور موراخوفسکی مدیرمسئول آرسنال اوتچستو که همزمام متخصص نظامی می باشد طی مصاحبه بخصوص، به توپ با کالیبر 120 میلی متر اشاره کرد ، که حین انداخت نمی تواند اهداف مستحکم را از بین ببرد و یا ضرر جدی برساند.

این متخصص گفت: "در واقع ، چنین تانک ها نمی توانند در میدان جنگ به تخینک نیروهای متخاصم جدی ضرر برساند تا از فعالیت محاربوی باز بمانند. زیرا اکثر وسایط زرهدار محاربوی از پیشروی سپری قوی فولادی دارند که تانک بریتانیا نمی تواند با آنها مقابله نمایند."

تانک «جدید» «ابرامس» امریکایی یا تانک مرگبار «ارماتا» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2018
مقایسه تانک تی-14 روسی با آبرامز امریکائی

موراخوفسکی همچنین تاکید کرد که سرعت تانک های محاربوی بریتانیا بسیار کم است و به خصوص در مسیر ناهموار نمیتواند عاجل مانور محاربوی را انجام دهند. انجن این تانک ها بسیار ضعیف و تخنیک آن بسیار پیچیده می باشد.

موراخوفسکی گفت که یکی دیگر از اشکالات این وسیله نقلیه بریتانیایی، سیستم کنترل انداخت است به خصوص ماشیندار دفاع از اهداف نزدیک را ندارد. "همه وسایل زرهدار مدرن ما  مانند "OMS T-14" Armata "دارای یک دستگاه کشف اتومات می باشد: نه تنها به طور اتومت اهداف را همراهی می کند ، بلکه می تواند آنها را جستجو و بدون مشارکت خدمه شناسایی کند.

این کارشناس نظامی همچنین از جمله مشکلات خاص تحرک کم تانک برتانیا به دلیل تراکم کم قدرت - 19 اسب آور در هر تن وزن تانک نام برد: "برای مقایسه: آخرین تانک T-72B3 روسی دارای تراکم قدرت بیش از 24 اسب آور در هر تن است. "

موراخوفسکی اشاره کرد که جنگ تک به تک تانک بریتانیایی و روسیه ، در صورت درگیری، به احتمال زیاد به نفع تانک بریتانیا نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала