کوریای شمالی به تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره پاسخ نمی‌دهد

© AFP 2023 / Str / KCNA VIA KNSکوریای شمالی به تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره پاسخ نمی‌دهد
کوریای شمالی به تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره پاسخ نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
عضو شوید
یک مقام ارشد دولت امریکا می‌گوید واشنگتن از نیمه ماه فبروری در تلاش برای تماس با پیونگ‌یانگ بوده اما کوریای شمالی هنوز به آنها پاسخی نداده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد دولت امریکا می‌گوید که واشنگتن از نیمه ماه فبروری از طریق چندین کانال تلاش کرده است تا با پیونگ‌یانگ گفتگو کند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

امریکا فشار برای خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی را ادامه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
امریکا فشار برای خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی را ادامه می‌دهد

در اوایل ماه فبروری، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا گفته بود که رئیس‌جمهور بایدن از تیم امنیت ملی خود خواسته است سیاست مربوط به پیونگ‌یانگ را بررسی کرده تا موثرترین راه برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کوریا حاصل شود.

این مقام امریکایی گفته است از اواسط فبروی تلاش‌هایی برای ایجاد ارتباط با دولت کوریای شمالی از طریق ماموریت سازمان ملل و از طریق چندین کانال از جمله در نیویورک داشته ایم اما تا به امروز هیچ پاسخی از پیونگ یانگ دریافت نشده است.

به گفته وی، بیش از یک سال هیچ گفتگوی فعالی بین امریکا و کوریای شمالی وجود نداشته و علی رغم با چندین بار تلاش هیچ ارتباط برقرار نشده است.

امریکا طی دهه‌های اخیر ضمن استقرار نیروهای نظامی خود در کوریای جنوبی و مناطق همجوار کوریای شمالی، همواره علیه برنامه هسته‌‌ای این کشور موضع‌گیری کرده و خواستار برچیدن این برنامه شده است اما پیونگ‌یانگ این برنامه را ضامن امنیت و بقای خود می‌داند.

جو بایدن در کارزار انتخاباتی خود گفته بود به شرطی حاضر به ملاقات با کیم جون اون خواهد بود که کوریای شمالی ظرفیت هسته‌ای خود را کاهش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала