اندرابی از خروج زودهنگام نیروهای خارجی از افغانستان هشدار داد

© Photo / فیسبوک وزارت امور داخلهاندرابی از خروج زودهنگام نیروهای خارجی از افغانستان هشدار داد
اندرابی از خروج زودهنگام نیروهای خارجی از افغانستان هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
عضو شوید
مسعود اندرابی، وزیر امور داخله افغانستان، روز گذشته (شنبه، 23 حوت) در یک گفتگو با رسانه خارجی گفته است خروج زودهنگام نیروهای خارجی از افغانستان تلاش‌های جهانی برای مبارزه با هراس افگنی را بدتر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، اندرابی گفته است طالبان با گروه القاعده روابط خود را حفظ کرده است.

او افزوده است که نیروهای امنیتی کشور با حمایت نیروها امریکایی بر داعش و دیگر گروه‌های که در افغانستان فعالیت میکنند فشار وارد کرده است.

این در حالی است که بر بنیاد توافقنامه امریکا و طالبان همه نیروهای خارجی باید تا ماه می افغانستان را ترک کنند، اما امریکا گفته است که این توافقنامه را بررسی میکند.

اندرابی همچنان پیشبینی انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، را در باره وضعیت امنیتی کشور که گفته بود شاید مناطق بدست طالبان سقوط کند به چالش کشید و گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور میتوانند خاک افغانستان را در اختیار داشته باشند اما به حمایت نیروهای خارجی نیاز دارد تا مناطق دور دست را کنترول کنند.

او در این باره به اسوشیتید پرس گفت: «نیروهای امنیتی افغان میتوانند از پایتخت، شهر‌ها و قلمرو که فعلا در اختیار ما است دفاع کنند».

اندرابی افزود: «ما فکر می‌کنیم که نیروهای امنیتی افغان در سال روان به طالبان ثابت کردند که آنها نمی‌توانند قلمرو تحت تصرف داشته باشند».

 وزیر داخله افزوده است که از شکایت باشنده‌گان شهر کابل آگاهی دارد، اما افزوده است که 70 درصد از پولیس در درگیری‌های سنگین با طالبان مصروف استند و روزانه با بیشتر از 100 حمله طالبان رو برو استند.

اندرابی افزوده است که در ماه گذشته 400 تن را به اتهام دست داشتن در ترورهای هدفمند بازداشت کرده اند.

این در حالی است که در این اواخر خشونت‌ها به ویژه قتل‌های هدفمند افزایش یافته اند، اما کسی مسوولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش افغانستان تاکنون به حمایت دوامدار جامعه جهانی، امریکا و سازمان ناتو در جنگ و صلح نیاز دارد.

به گفتۀ اندرابی پولیس افغانستان در کنار درگیری‌های مسلحانه با کشت و تولید مواد مخدر نیز مبارزه می‌کنند.

او افزود که پس از تامین صلح در کشور پولیس مبارزه خود را با مواد مخدر سرعت خواهد داد و همچنان میزان جرایم جنایی نیز کاهش خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала