تلاش آمریکا برای منصرف ساختن برزیل از خرید واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه

© Photo / Russian Direct Investment Fundتلاش آمریکا برای منصرف ساختن برزیل از خرید واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه
تلاش آمریکا برای منصرف ساختن برزیل از خرید واکسن اسپوتنیک وی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
عضو شوید
سازندگان واکسن "اسپوتنیک وی" تلاش آمریکا برای منصرف ساختن برزیل از خرید واکسن ضد کرونا روسیه را یک روش "غیر اخلاقی" دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، سازندگان واکسن روسی Sputnik V توجه خود را به گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده(HHS) جلب کردند که طبق آن آمریکا از برزیل خواسته است تا از خرید داروی روسی خودداری کند. آنها اقدام این نهاد آمریکایی را "رفتار غیر اخلاقی" عنوان نمودند.

بر اساس سندی که در پایان سال 2020 منتشر شده ، اداره مسئول امور بین الملل وزارت بهداشت آمریکا «از مناسبات دیپلماتیک در منطقه شمال و جنوب آمریکا برای مقابله با تلاش شماری از کشورها که گویا به ضرر امنیت ایالات متحده تلاش ورزیدند و قصد تحکیم و تقویت تأثیر و نفوذ خود در این منطقه را داشتند، استفاده کرده است».

در جمله این کشورها از روسیه  کوبا و ونزوئلا نام برده شده.

سازندگان واکسن " اسپوتنیک وی"  در توییتی گزیده ای از این گزارش را منتشر کردند که در آن آمده است: دفتر امور بین المللی برای تقویت روابط و کمک به کشورهای قاره آمریکا با دیگر آژانس های آمریکایی همکاری کرده است تا آنها را از پذیرش کمک از "کشورهای که  نیت شوم" دارند  منصرف کند.

یک نمونه از تلاش های این نهاد شامل منصرف ساختن برزیل از خرید واکسن "اسپوتنیک وی" از روسیه بوده است.

سازندگان"واکسن روسی" در توئیتر خود نوشت: "وزارت بهداشت ایالات متحده تأیید کرده است که برزیل را بر سر خرید واکسن "اسپوتنیک وی"  تحت فشار قرار داده است، ما معتقدیم که کشورها باید برای نجات جان مردم همکاری کنند. تلاش ها دراین جهت به قیمت جان مردم تمام خواهد شد".

Шприц и ампула на фоне логотипа Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
درخواست سازندگان واکسن اسپوتنیک وی از آژانس دارویی اروپا برای عذرخواهی

واکسن اسپوتنیک وی در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چند کشور نیز ارسال شده است.

گفتنی است که نشریه معتبر علمی «لنست» به تازگی در گزارشی نتایج مثبت آزمایش‌های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده است.

بنا به گزارش لنست، نتایج منتشر شده از روند آزمایش‌های صورت گرفته روی دریافت کنندگان واکسن روسی «اسپوتنیک‌ وی» حکایت از آن دارد که این واکسن عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و تا حدود 92 درصد بر ایمن‌سازی بدن در برابر ویروس کرونا کارایی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала