اشرف غنی: بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نمی‌کنم

© Photo / ARG / ARG اشرف غنی: بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نمی‌کنم
  اشرف غنی: بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نمی‌کنم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر اینکه بیش از آمریکا خواستار برقراری سریع صلح است، تصریح کرد که بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سمیناری با عنوان «اولویت‌های سیاست خارجی و اصلاحات دستگاه دیپلماسی افغانستان» با اشاره به طرح آمریکا برای جایگزینی دولت کنونی کابل با یک دولت انتقالی تصریح کرد که بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نخواهد کرد.

اشرف غنی با کنایه به تلاش‌های آمریکا برای تحقق این طرح گفت: با تشکر از شتاب آمریکا در زمینه صلح افغانستان، ما در مقایسه با هر کشور منطقه و جهان برای دستیابی به صلح، صد برابر عجله داریم، اما برای تامین صلح پایدار و عادلانه بجای احساسات براساس واقعیت‌ها به پیش می‌رویم.

خپلواک به عنوان نماینده ای ویژه اشرف غنی در امور سیاسی گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
خپلواک به عنوان نماینده ای ویژه اشرف غنی در امور سیاسی گماشته شد

رئیس جمهور افغانستان افزود: دولت برای تحقق صلح عادلانه و پایدار یک نقشه راه دارد که براساس آن به هدف مطلوب که همانا حاکمیت ملی، جمهوریت، وحدت ملی، بی‌طرفی، اتصال و صلح پایدار و عادلانه است، خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: اگر طالبان فردا هم برای انتخابات حاضر باشد، ما آماده هستیم، اما بدون انتخابات حاضر به انتقال قدرت به جانشین خود نیستم.

در همین حال معاون اشرف غنی می گوید: تسلیم خواسته‌های نامشروع آمریکا نمی‌شویم.

پیش از این آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای با ادبیاتی تحکمانه به رئیس جمهور افغانستان گفته بود که بزودی برای «نهایی کردن توافق صلح» نشستی در استانبول برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر نماینده ویژه آمریکا دو هفته پیش نیز در سفر به کابل در دیدار با سران افغانستان و شخصیت‌های سیاسی این کشور طرحی ایجاد دولت انتقالی را مطرح کرد که براساس آن دولت غنی با یک دولت موقت جایگزین می‌شود و طالبان نیز بخشی از آن خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала